گیاهانی بر آسمان!

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، حتما شما هم انواعی از گیاهان هوازی را دیده اید و شگفت زده شده اید! نگهداری از آنها با گیاهان معمول آپارتمانی اندکی فرق دارد. چه طور گیاهان هوازی را پرورش دهیم؟

گیاهانی بر آسمان!

این گیاهان به خصوص برای افرادی که از پرورش گیاهان وحشت دارند مناسب هستند چرا که نگهداری بسیار آسانی دارند!

بیشتر از 650 نوع گیاه هوازی وجود دارد که می توانند بدون خاک رشد کنند و پرورش یابند.

چرا نگهداری از گیاهان هوازی انقدر آسان است؟ آنها تمام مواد مغذی و آبی که احتیاج دارند را از طریق برگ های تخصص یافته شان دریافت می کنند و از ریشه هایشان تنها برای چسبیدن به سنگ، تنه درخت، بوته ها و زمین استفاده می کنند. این گیاهان بومی مرکز و جنوب آمریکا و مکزیک، عاشق هوای گرم هستند و علی رغم بی توجهی شما هم به رشد خود ادامه می دهند.

بسیاری از گیاهان هوازی برگ های زیبای تسمه مانند، بلند و باریک و مثلثی شکل دارند و گل های مجذوب کننده قیفی و لوله ای شکل تولید می کنند.

چه طور گیاهان هوازی پرورش دهیم؟

هر چند که نگهداری از آنها به طرز شگفتی آوری آسان است، اما چند نکته در پرورش آنها لازم است که حتما باید رعایت کنید.

- گردش هوای همیشگی. این مورد مهمترین فاکتور برای داشتن گیاهان هوازی شاداب و سالم است.

- گیاهان هوازی به رطوبت احتیاج دارند. از اواخر بهار تا نیمه پاییز هر روز گیاهان هوازی را غبار پاشی کنید. در فصل زمستان 1 یا 2 بار در هفته رطوبت دهی را انجام دهید.

- در بهار و تابستان ماهی 1 بار به گیاهان هوازی تان کود بدهید. از یک کود نیتروژن دار استفاده کنید و با استفاده از آن محلولی با یک چهارم غلظت نوشته شده روی بسته کود درست کنید و روی گیاهان هوازی تان اسپری کنید. در کل این گیاهان به کود دهی زیادی احتیاج ندارند پس محلول کودی رقیقی برای آنها درست کنید.

- این گیاهان هوای گرم را دوست دارند. بیشتر گیاهان هوازی نباید در آفتاب کامل و شدید قرار گیرند. اگر گیاه هوازی که از آن نگهداری می کنید به طور طبیعی بر روی درختان رشد می کند، آن را مرطوب نگه دارید و در مکانی سایه دار قرار دهید. اگر گیاه هوازی تان از انواعی هستند که در طبیعت بر روی زمین رشد می کند مثل تیلاندسیا سایانیا یا تیلاندسیا لیندینایا، این نوع را در درون خانه در آفتاب غیر مستقیم و در بیرون از خانه در مکانی سایه دار قرار دهید.

- هیچ وقت اجازه ندهید گیاهان هوازی تان در هوای سرد قرار بگیرند در غیر این صورت به سرعت از بین می فرایند آنها را همیشه در هوای گرم نگه دارید. اگر در منطقه ای با آب و هوای گرم زندگی می کنید می توانید در تمام طول سال آنها را در بیرون از خانه هم پرورش دهید البته به شرطی که در زمستان ها از خیس شدن آنها جلوگیری کنید.

در کجا از گیاهان هوازی استفاده کنیم

گیاهان هوازی به تنهایی به عنوان یک دکور عالی قابل استفاده هستند. هم چنین می توان از آنها برای درست کردن تراریوم هم استفاده کرد! می توانید چند گونه از آنها را در یک گلدان قرار دهید. رنگ گلدان را جوری انتخاب کنید که با رنگ صورتی گل های گیاهان هوازی در تضاد باشد. این گیاهان به طور طبیعی برای رشد بر روی تنه درختان آدابته شده اند پس می توانید تعدادی از آنها را روی یک تکه چوب قرار دهید و با خزه تزیینش کنید تا هم حالتی طبیعی تر داشته باشد و هم رطوبتش تامین شود.

گونه های تیلاندسیا همراهان خوبی برای ارکیده ها هستند چرا که آنها هم به همان شرایط رشدی که ارکیده احتیاج دارد، احتیاجمند هستند.

گیاهان هوازی گزینه های بسیار محبوبی برای طراحی دکوراسیون هستند. از آنها برای تغییر حال و هوای خانه تان و اضافه کردن طعمی مدرن استفاده کنید!

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2008

به "گیاهانی بر آسمان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهانی بر آسمان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید