20 میلیون یمنی با مرگ دست وپنچه نرم می کنند، مزدوران هادی در اشغال مناطقی از صعده شکست خوردند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رئیس یونیسف از دبیرکل سازمان ملل خواست آتش بس و لغو محاصره در یمن تنها برای یک ماه برقرار شود تا این کشور از بزرگترین فاجعه انسانی قرن نجات یابد.

20 میلیون یمنی با مرگ دست وپنچه نرم می کنند، مزدوران هادی در اشغال مناطقی از صعده شکست خوردند

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه الدیار، همزمان با محاصره عربستان علیه یمن و اینکه این کشور اجازه ورود دارو و غذا برای 20 میلیون یمنی را نمی دهد، رئیس صندوق حمایت از بچه ها سازمان ملل (یونیسف) عصر جمعه در ساختمان این سازمان تاکید کرد: درگیری ها در یمن باید فورا متوقف شده و کشورهای بزرگ باید آتش بس را در این کشور برقرار کرده و محاصره عربستان علیه این کشور را انتها دهند. همچنین باید نیروهای صلیب سرخ اجازه ورود به مناطق درگیری را بیابند و در آنجا بیمارستان های صحرایی برپا کرده و پزشکانی برای مداوای زخمی ها و بیماران اعزام شوند به ویژه که در یمن بیش از 400 کودک زیر پنج سال مبتلا به وبا بوده و در معرض خطر مرگ هستند و این در حالی است که هیچ نوع دارو یا واکسنی برای این بیماری در یمن در دسترس نیست.

همچنین رئیس یونیسف از جامعه جهانی خواست با اعمال فشار بر عربستان این کشور را مجبور به لغو محاصره 20 میلیون یمنی کند تا کشتی هایی که کشورهای اروپایی و سایر کشورهای جهان برای کمک به یمنی ها ارسال کرده اند و شامل بسته های آرد، غذا، کنسرو و انواع دیگر مواد خوراکی می شود، در بندر الحدیده پهلو گرفته و هواپیماهای حامل کمک های بشردوستانه در فرودگاه صنعاء فرود آیند. همچنین کادر پزشکی صلیب سرخ جهانی با ورود به فرودگاه صنعاء کار مداوای مبتلایان به بیماری وبا را آغاز کنند.

وی در ادامه گفت: یونیسف با همکاری صلیب سرخ جهانی 8000 نیرو را برای کنترل این فاجعه انسانی در یمن به خدمت گرفته و از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت می خواهد آتش بسی یک ماهه را در یمن برقرار کند تا بچه ها واکسن وبا را دریافت کرده، زخمی ها مداوا شده و غذا در میان آنها توزیع شود. همچنین بیمارستان هایی که در یمن همچنان سالم باقی مانده اند، مجهز به دارو شده و بیش از 100 بیمارستان صحرایی برپا و پزشکانی از اروپا، آمریکای لاتین، کانادا و استرالیا در این بیمارستان ها مستقر شوند به ویژه که سازمان ملل کمک مالی به ارزش 400 میلیون دلار برای کمک به یمنی ها در اختیار دارد و با این مبلغ یونیسف و صلیب سرخ می توانند جان 20 میلیون یمنی که در معرض خطر قرار دارند را نجات دهند.

وی در انتها از دبیرکل سازمان ملل خواست آتش بس در یمن و لغو محاصره در این کشور تنها برای یک ماه برقرار شود تا این کشور از بزرگترین فاجعه انسانی قرن نجات یابد.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن با حمایت نیروهای ارتش عربستان و گروهی از نیروهای داوطلب بر حمایت جنگنده های اف 15 عربستان استان صعده مرکز اصلی نیروهای وابسته به انصارالله در یمن را هدف حمله قرار دادند.

درگیری های شدیدی در ارتفاعات صعده و دشت های این منطقه میان دو طرف شکل گرفت و در نهایت ارتش دولت مستعفی یمن و ارتش عربستان در پیشروی در این منطقه مغلوب گردید. استحکامات آنها به صورت مستقیم هدف قرار گرفت و بیش از 15 تانک و 27 خودروی زرهی آنها در جریان این درگیری ها آتش گرفتند.

علاوه بر این تعدادی غیرنظامی نیز در اثر حملات هوایی جنگنده های عربستانی کشته و زخمی شدند.

ارتش عربستان در پی این شکست مجبور به عقب نشینی به سمت شهر تعز شد.

در این حمله حدود 3000 سرباز عربستانی، 6000 سرباز یمنی و 4000 نیروی داوطلب خارجی شرکت داشتند.

این نیروهای داوطلب سربازان بازنشسته آمریکای لاتین بودند که عربستان آنها را برای جنگ در یمن به استخدام خود درآورد.

همچنین نیروهای داوطلبی از پاکستان و اندونزی در این حمله شرکت داشتند که عربستان به هر کدام ماهانه 3000 دلار حقوق پرداخت می کند.

در پی شکست حمله ارتش دولت مستعفی یمن با حمایت ارتش عربستان به منطقه صعده و عقب نشینی به سمت شهر تعز این نیروها پایگاه هایی که در پیشروی خود بر آنها کنترل یافته بودند را از دست دادند.

این در حالی است که نیروهای مزدور دولت مستعفی یمن عصر جمعه مدعی شدند، دو منطقه حرشه العجوز و حرشه الارانب را در جبهه الغریمیل در شمال شرق خب و شعف در شمال الجوف در پی درگیری های طولانی از انصارالله پس گرفتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 693

به "20 میلیون یمنی با مرگ دست وپنچه نرم می کنند، مزدوران هادی در اشغال مناطقی از صعده شکست خوردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 میلیون یمنی با مرگ دست وپنچه نرم می کنند، مزدوران هادی در اشغال مناطقی از صعده شکست خوردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید