28 و 29 بهمن، دومین کنگره همگرایی در علوم غدد و متابولیسم

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران-رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم گفت: دومین کنگره همگرایی در علوم غدد و متابولیسم 28-29 بهمن 1400 به میزبانی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می گردد.

28 و 29 بهمن، دومین کنگره همگرایی در علوم غدد و متابولیسم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر باقر لاریجانی نگاه همگرایانه به دانش سلامت و گردآوری صاحبنظران حوزه های میان رشته ای در کنار یکدیگر و با هدف حل مسائل واقعی نظام سلامت از مولکول تا جامعه را یکی از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره خواند.

رییس کنگره سالانه همگرایی در علوم غدد اضافه نمود: ما برای حل مسائل نظام سلامت و تدوین مدل های پاسخگویی به احتیاج های جامعه شاخص هایی لازم داریم که جز با بهره گیری از یک رویکرد چند تخصصی حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره گیری از رویکرد میان رشته ای در مقابل انجام پژوهش تنها در یک رشته یا حوزه، امکان حل مسائل واقعی سلامت فراهم است و به همین دلیل هنگامی که تیم های مختلف میان رشته ای به صورت تعاملی با هم همکاری می نمایند، درصد موفقیت افزایش می یابد.

دکتر لاریجانی توضیح داد: حوزه غدد درون ریز با مشخصه هایی همانند ارتباطات بیولوژیکی به وسیله هورمون ها، واسطه ها و گیرنده های مختلف، جهت های سیگنالینگ داخل سلولی و ... پتانسیل میان رشته ای زیادی دارد.

وی با ذکر مثالی از دیابت اضافه نمود: توسعه گزینه های درمانی برای بسیاری از بیماری های غدد درون ریز هنوز محقق نشده است؛ به عنوان مثال، از زمان کشف انسولین در سال 1923، پیشرفت قابل توجه دیگری در مراقبت از دیابت حاصل نشده است و در همین رابطه آینده غدد درون ریز به تحقیقات میان رشته ای متکی است و سیاست گذاری ها در این زمینه باید به صورت میان رشته ای و ملی و جهانی برای کاهش شیوع چاقی، دیابت و بسیاری موارد دیگر باشد.

رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم بعلاوه توضیح داد: برای کنترل دیابت، چاقی و سایر بیماری های غیرواگیر احتیاج به جمع آوری داده های سلامت است که این نمونه ای از احتیاج به رویکرد میان رشته ای در علم غدد درون ریز است.

رییس کنگره سالانه همگرایی در علوم غدد با بیان اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی می رود، اضافه نمود: این مهم زمینه را برای تشدید و گذار بیماری های واگیر به سمت بیماری های قلب و عروق، دیابت، چاقی و سایر بیماری های غیرواگیر آماده می نماید و منشاء این مسائل باید شناسایی و به وسیله رویکرد میان رشته ای مدیریت گردد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه در بحث مراقبت از بیماری های غدد درون ریز رویکرد های میان رشته ای با بهره گیری از علومی همانند اپیدمیولوژی، شیمی تجزیه، بیوسنسورها، ژنتیک، امیکس، ژنومیکس، متابولومیکس، سلول درمانی، مدل سازی ملکولی، طب تکمیلی و ... مؤثرند، ابراز امیدواری کرد: تحقیقات در این زمینه و سیاست گذاری سلامت با بهره گیری از چنین رویکردی بتواند مدیریت بسیاری از بیماری های غدد درون ریز را محقق سازد.

شرح اینکه در این کنگره که به صورت مجازی روز های پنجشنبه و آدینه 28 و 29 بهمن برگزار خواهد شد سخنرانی های کلیدی به وسیله سخنرانان مدعو از کشور های آمریکا، انگلیس، کانادا، اتریش و ایران ارائه می گردد.

بعلاوه از میان مقالات ارسال شده به دبیرخانه کنگره همگرایی در علوم غدد بیش از 40 مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

علاقه مندان به ثبت نام برای شرکت درکنگره می توانند به سایت کنگره به نشانی emri.tums.ac.ir/ces2022 مراجعه نمایند، بعلاوه امکان ثبت نام در سایت اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور برای دریافت امتیاز آموزش مداوم قبل از آغاز کنگره فراهم است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1942

به "28 و 29 بهمن، دومین کنگره همگرایی در علوم غدد و متابولیسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "28 و 29 بهمن، دومین کنگره همگرایی در علوم غدد و متابولیسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید