7 دانشگاه ایرانی در جمع بهترین های جهان در گروه علوم انسانی قرار گرفتند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تازه ترین رتبه بندی موضوعی تایمز در گروه علوم انسانی در چهار رشته اصلی منتشر شد و 7 دانشگاه ایرانی در جمع بهترین های جهان قرار گرفتند.

7 دانشگاه ایرانی در جمع بهترین های جهان در گروه علوم انسانی قرار گرفتند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، رتبه بندی موضوعی تایمز 2022 در گروه علوم انسانی با موضوعات تجارت و اقتصاد، آموزش، حقوق و علوم اجتماعی منتشر شد.

رتبه بندی گروه علوم انسانی از همان شاخص های عملکردی قابل اعتماد و دقیق مانند رتبه بندی های دانشگاه تایمز 2022 در سال 2022 استفاده می نماید در بخش موضوعی مجدداً متناسب با زمینه های فعالیت هر دانشگاه تنظیم شده است.

در رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس موضوع تجارت و اقتصاد 795 دانشگاه رتبه بندی شدند. این تعداد در سال گذشته 729 دانشگاه بود.

رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس موضوع: تجارت و اقتصاد، عملکرد آن ها را در رشته های تجارت و مدیریت، حسابداری و اقتصادی و اقتصاد و اقتصادسنجی ارزیابی می نماید. در این گروه رتبه برتر جهان متعلق به موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه استانفورد به صورت مشترک از آمریکا است.

بعلاوه در رتبه بندی تایمز 2022 موضوع: تجارت و اقتصاد در رشته های حسابداری و اقتصادی، تجارت و مدیریت، اقتصاد و اقتصادسنجی رتبه نخست به صورت مشترک به موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه استانفورد اختصاص دارد.

رتبه دانشگاه های ایرانی در رتبه بندی تایمز موضوع: تجارت و اقتصاد: رشته های حسابداری و اقتصادی، تجارت و مدیریت، اقتصاد و اقتصادسنجی

در موضوع آموزش هم تایمز دانشگاه های جهان را رتبه بندی نموده است و 597 دانشگاه که در رشته های آموزش، تربیت معلم و مطالعات آکادمیک در آموزش و پرورش پیشرو هستند، آنالیز شده اند.

از ایران در موضوع آموزش دانشگاه فردوسی مشهد با رتبه 301-400 و دانشگاه تهران با رتبه 501+ در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. بهترین دانشگاه جهان در این موضوع دانشگاه استانفورد از آمریکا است.

در رتبه بندی دانشگاه های جهان 2022 بر اساس موضوع: حقوق دانشگاهی از ایران در میان 257 دانشگاه برتر جهان قرار ندارد. دانشگاه برتر این موضوع هم دانشگاه استانفورد از آمریکا است.

رتبه بندی دانشگاه های جهان 2022 بر اساس موضوع: علوم اجتماعی هم از همان شاخص های عملکردی رتبه بندی جهانی تایمز بهره گرفته و دانشگاه های پیشرو در زمینه های مطالعات ارتباطات و رسانه ها، علوم سیاسی و روابط بین الملل (به همراه مطالعات توسعه)، جامعه شناسی و جغرافیا دسته بندی شده اند.

رتبه دانشگاه های ایرانی در رتبه بندی تایمز 2022 موضوع: علوم اجتماعی: رشته های مطالعات ارتباطات و رسانه ها، علوم سیاسی و روابط بین الملل (به همراه مطالعات توسعه)، جامعه شناسی و جغرافیا.

جدول سال جاری شامل 870 دانشگاه است در حالی که در سال گذشته این تعداد 791 دانشگاه بود. دانشگاه برتر این موضوع دانشگاه آکسفورد از انگلستان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1740

به "7 دانشگاه ایرانی در جمع بهترین های جهان در گروه علوم انسانی قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 دانشگاه ایرانی در جمع بهترین های جهان در گروه علوم انسانی قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید