تور فرانسه ارزان: آثار باستانی شهر لیون در فرانسه

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، پنج اثر باستانی در شهر لیون | Lyons Top 5 Ancient Sites

لوگدونوم (Lugdunum) یک شهر باستانی در فرانسه است که در گل واقع شده است. این شهر که در امپراتوری روم بسیار حائز اهمیت بوده است در سال 43 پیش از میلاد مسیح به دست لوسیوس پالانکوس تاسیس شده است. امروز این شهر مهم را با نام لیون می شناسیم. بعضی از آثار باستانی شهر لیون که متعلق به قرن دوم یا سوم بعد از میلاد می باشد به خوبی حفظ شده و امروز نمایانگر تاریخ مهم و مجذوب کننده آن می باشند. علاوه بر زیبایی های باستانی تمدن رومی ها، نمونه های منحصر به فردی از معماری قرون وسطی نیز در لیون دیده می گردد. برای آشنایی با آثار تاریخی لیون با خبرنگاران همراه شوید.

تور فرانسه ارزان: آثار باستانی شهر لیون در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

محله سن ژان | Quarter Saint-Jean

سن ژان قدیمی ترین محله در شهر لیون است. این محله در قرون وسطی به خاطر دلایل مذهبی و سیاسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. امروزه نیز کلیساهای بسیار مهمی که نشان دهنده معماری های سبک گوتیک و رمانتیک هستند در لیون دیده می شوند و جزو آثار باستانی شهر لیون به حساب می آیند. مشهورترین این کلیساها، کلیسای جامع سن ژان است.

هنگامی که به بازدید از محله سن ژان می روید کشف گوشه و کنار traboules (مجموعه ای از معابر که سابقا به وسیله تاجران و فراوری نمایندگان ابریشم مورد استفاده قرار می گرفت تا محصولات خود را جا به جا نمایند) را نباید فراموش کنید. اگر چه قدمت traboules به قرن چهارم بعد از میلاد مسیح باز می گردد اما بیشتر قست های متعلق به املاک شخصی هستند و برای بازدید از آن ها باید از درهای اصلی عبور کنید البته نگران نشوید بیشتر درها عصرها برای بازدید نمایندگان گگردده می شوند.

تئاتر باستانی فورویر | Ancient Theater of Fourvière

این تئاتر رومی، یکی از قدیمی ترین تئاترهای موجود در فرانسه است که به دستور آگوستوس ساخته شد و در زمان سلطنت هادریان توسعه یافت. این ساختمان کنار تپه فورویر ساخته شده است که در زمان رومیان درست در مرکز شهر قرار داشت. سالن تئاتر دارای جایگاه های شیب دار، طبقات تزیین شده و یک صحنه نمایش بزرگ است. در نزدیکی آن، به جای مانده ادئون قرار گرفته است که بسیار کوچک تر از این سالن تئاتر بوده و برای نمایش های موسیقی و رقابت های شعر مورد استفاده قرار می گرفت.

برای رسیدن و بازدید این مورد از آثار باستانی شهر لیون در فرانسه پیاده روی طولانی در پیش خواهید داشت اما کاملا ارزشش را دارد. قدم زدن در میان این ویرانه های باستانی که بیش از 2000 سال سن دارند، به بازدیدنمایندگان اجازه می دهد تا تاریخ را در مقابل چشم خود ببینند. اگرچه این روزها تئاتر تبدیل به یک جاذبه توریستی شده است، تئاتر سالانه یکبار برای جشنواره Nuits de Fourvière، که در ماه ژوئن و ژوئیه برگذار می گردد مورد استفاده قرار می گیرد.

موزه باستان شناسی | Museum of Gallo-Roman Civilisation

سایت باستان شناسی و موزه تمدن گالو رومن که در آن ها می توانید آثار باستانی شهر لیون را مشاهده کنید در تپه های فورویر قرار گرفته اند و دقیقا در کنار تئاتر باستانی فورویر ساخته شده اند. محلی که موزه در آن قرار گرفته است قبلا به عنوان قلب شهر باستانی رومی ها لوگدونوم مورد استفاده قرار می گرفت. موزه تمدن گالو-رومی دارای دیدنی های بسیار متنوعی مانند مجسمه ها، پول های رایج در گذشته، جواهرات، موزاییک و سرامیک و دیگر بخش های زندگی عمومی و خصوصی تمدن باستان روم را در خود جای داده است. بازدید از این موزه همان قدر که می تواند مجذوب کننده باشد آموزنده نیز هست و آثار تاریخی خیره نماینده آن نمایان گر تمدن با شکوه گذشتگان هستند.

هزینه ورود به موزه برای بزرگسالان : 4 یورو و برای نوجوانان 2.5 یورو می باشد

موزه در روزهای سه شنبه رایگان می باشد.

ساعت کاری موزه از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر است.

شماره تماس: 0033472384930

آدرس: 17 Rue Cléberg, Lyon

حمام های رومی لیون | Lyon Roman Baths

یکی دیگر از آثار باستانی شهر لیون که در بالای تپه های فورویر قرار گرفته است حمام های باستانی رومی ها می باشد. تاریخ ساخت این حمام ها به قرن دوم و سوم پس از میلاد مسیح باز می گردد. این حمام های عمومی در دهه 1970 کشف شد و متأسفانه تنها پایه های بنای آن احیا شده و بازسازی شده اند. با این حال، این سایت یک مکان مهم برای بازدید است؛ در روم باستان، حمام کردن یک فعالیت روزمره معمول بود که بیشتر طبقات اجتماعی انجام می داد. هنگامی که در این حمام های قدیمی گام بر می دارید احساس عجیبی سراسر وجودتان را فرا می گیرد، شما همیشه به این می اندیشید که روزگاری هزاران نفر از مردم شهر باستانی لیون دقیقا در همین مسیرها قدم بر می داشتند.

آدرس: Thermes Romains, Rue de Farges, Lyon

ایگلسیا دو سنت نیزیه | Iglesia de St-Nizier

قدمت تاسیس پایه های اولیه کلیسای باستانی ایگلسیا دو سنت نیزیه به سال ها پیش و حدود قرن پنجم میلادی باز می گردد. با این حال گفته می گردد که قبل از این که کلیسای ایگلسیا دو سنت نیزیه از آثار باستانی شهر لیون ساخته گردد در محل امروزی آن یک بنای باشکوه متعلق به رومیان در قرن دوم میلادی ساخته شده بود. افسانه های می گوسند که یاد بودی از شهدای شکنجه شده در سال 177 بعد از میلاد مسیح بر روی ویرانه های کلیسا ساخته شده بود. کلیسای ایگلسیا دو سنت نیزیه نام خود را از اسقف بزرگ شهر لیون Nicetius of Lyon گرفته است. شایعه شده بود که بدن بی جان او قابلیت انجام کارهای بزرگ را دارد به همین علت تصمیم گرفتند کلیسا را هم نام او نام گذاری نمایند.

ساعت کاری کلیسا: سه شنبه تا یکشنبه 8 صبح تا 8 شب و دوشنبه ها از ساعت 2 بعد از ظهر تا 6 عصر

شماره تماس: 0033472411805

آدرس: 1 Rue Saint-Nizier, Lyon

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1911

به "تور فرانسه ارزان: آثار باستانی شهر لیون در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: آثار باستانی شهر لیون در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید