آرای ایالت جورجیا بازشماری دستی می شوند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزیر امور داخلی ایالت جورجیا در آمریکا از آغاز شمارش دستی آرا اخذ شده در انتخابات اخیر ریاست جمهوری اطلاع داد.

آرای ایالت جورجیا بازشماری دستی می شوند

به گزارش خبرنگاران از فارس، وزیر امور داخلی ایالت جورجیا در آمریکا از بازشماری آرا اخذ شده بابت انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور اطلاع داد.

فرماندار ایالت جورجیا چهارشنبه شب به وقت تهران گفت که کار بازشماری دستی آرا اخذ شده شروع خواهد شد. در ایالت جورجیا با 16 رای الکترال که تا به امروز 98 درصد آرا در آن شمارش شده و سهم جو بایدن پیروز انتخابات اخیر 49.52 درصد و سهم دونالد ترامپ رئیس جمهور 49.23 درصد آراست.

فرماندار این ایالت گفته که نتیجه نهایی انتخابات در تاریخ 20 نوامبر (آدینه 30 آبان) اعلام خواهد شد.

براساس قوانین ایالت جورجیا، در صورتی که اختلاف رای دو طرف کمتر از 5%درصد باشد، نامزدها می توانند درخواست بازشماری آرا دهند.

دونالد ترامپ طی بیانیه ای از پذیرش شکست خود در انتخابات خودداری و اعلام نموده که هنوز چیزی انتها نیافته است. طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند 270 رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می آورد.

این در حالی است که جیسون میلر، از مشاوران ستاد انتخاباتی ترامپ گفته که پذیرش شکست در دایره واژگان تیم ترامپ نیست.

میلر که در مصاحبه با فاکس نیوز حضور داشت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا انتظار دارد رئیس جمهور به زودی شکست در انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرد یا خیر گفت: ماریا، این لغت الان حتی در دایره واژگان ما هم نیست. ما همه روش های قانونی و روش های بازشماری آرا را پیگیری خواهیم کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1207

به "آرای ایالت جورجیا بازشماری دستی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرای ایالت جورجیا بازشماری دستی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید