آنجلینا جولی در کمپ آوارگان در بورکینافاسو

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، آنجلینا جولی 46 ساله که نماینده ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل است، در جریان سفر به بورکینافاسو از نزدیک مسائل مردمی را که مجبور به فرار از خانه هایشان شده اند، مشاهده کرد.

آنجلینا جولی در کمپ آوارگان در بورکینافاسو

به نوشته روزنامه دیلی میل، سفر آنجلینا جولی به بورکینافاسو به مناسب روز دنیای آوارگان بود.

این هنرپیشه و فیلمساز و بشردوست آمریکایی با اشاره به اینکه تعداد مردمان آواره سال گذشته دو برابر شده است، گفت: بیش از هر جایی، دلم میخواست امروز اینجا در کنار آوارگان باشم، مردمی که من در دنیا بیشتر تحسین میکنم.

طبق آمار سازمان ملل، بیش از 1.2 میلیون تن از سال 2019 در منطقه ساحل در آفریقای غربی و مرکزی مجبور به ترک خانه هایشان شده اند. سازمان ملل میگوید که تامین اعتبار این بحران آوارگان در این کشور بسیار پایین است و باید 80 درصد افزایش یابد.

آنجلینا جولی با حضور در یک کمپ آوارگان در شهر کایا در بورکینافاسو گفت که هیچگاه مثل اکنون نگران آوارگان نبوده است. او هشدار داد: با توجه به درگیری های بسیار و احتمال بسیار واقعی مبنی بر اینکه تغییرات اقلیمی در آینده ده ها و شاید صدها میلیون تن را بدون امکان بازگشت مجبور به ترک خانه هایشان کند، ما باید متوجه این مساله در سطح دنیای باشیم.

او اضافه کرد: اوضاع متغیر و نابرابر است. این شرایط بر پایه امتیاز موروثی ایجاد شده، این مساله با علاقه متزلزل رهبران سیاسی روبرو شده و به منافع کشورهای قدرتمند متصل است.

این چهره سرشناس آمریکایی در ادامه از جامعه دنیای خواست تا راهکارهایی برای کاهش تعداد آوارگان در دنیا بیابند. او گفت: حقیقت این است که ما نصف کاری هم که میتوانیم، انجام نمیدهیم و باید راهکارهایی بیابیم تا آوارگان را قادر به بازگشت کند، یا اینکه از کشورهای میزبان نظیر بورکینافاسو حمایت کنیم.

سخنرانی آنجلینا جولی در ادامه همکاری سال گذشته او با سازمان عفو بین الملل روی کتابی انجام میشود که هدفش یاری به مردم جوان برای فهم حقوقشان در زمان اعتراض علیه نابرابری است. او گفت که برای توانمند ساختن کسانی که برای ایجاد تغییری در دنیا کوشش میکنند، مشتاق است؛ حال چه به وسیله اعتراضات خیابانی یا از درون جوامع آنها.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1643

به "آنجلینا جولی در کمپ آوارگان در بورکینافاسو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنجلینا جولی در کمپ آوارگان در بورکینافاسو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید