آهنگ کند واکسیناسیون در اروپا و خطر شیوع مجدد کرونا

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- تنها 30 درصد از مردم اروپا یک دوز واکسن را و 17 درصد دو دوز را دریافت نموده اند که این اندازه برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا کافی نیست.

آهنگ کند واکسیناسیون در اروپا و خطر شیوع مجدد کرونا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاخه اروپایی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد، سطح واکسیناسیون اروپا برای آنکه از شیوع دوباره کرونا جلوگیری گردد کافی نیست.

این سازمان بعلاوه پرهیز از اشتباهی که تابستان 2020 منجر به افزایش موارد ابتلا شد درخواست کرد فرایند تزریق واکسن سریعتر و بیشتر انجام گردد.

در حالی که 30 درصد از مردم اروپا یک دوز واکسن را و 17 درصد دو دوز را دریافت نموده اند، هانس کلوگه در کنفرانس خبری مجازی هشدار داد پوشش واکسیناسیون برای محافظت منطقه اروپا از شیوع دوباره کرونا کافی نیست.

پیشتر هم یک مسئول سازمان جهانی بهداشت اعلام نموده بود؛ هنگامی که 70 درصد جمعیت جهان واکسینه شوند، شیوع کرونا خاتمه خواهد یافت.

این مسئول سازمان جهانی اضافه کرد: همچنان آهنگ واکسیناسیون در اروپا بسیار کند است.

کمیسیون اروپا تا امروز به چهار واکسن فایزر-بیون تک، جانسِن از شرکت جانسون اند جانسون، مودرنا و آسترازنکا چراغ سبز نشان داده است. با این حال تزریق دو واکسن جانسِن و آسترازنکا از نیمه اول آوریل (فروردین) به علت گزارش مواردی از عوارض از جمله لخته خون در افراد دریافت کننده به حالت تعلیق در آمده است.

اروپا که از شروع برنامه ریزی ها برای پیشبرد طرح های واکسیناسیون به تامین واکسن آسترازنکا امیدوار بود، اما بی اعتمادی به این شرکت سبب شده تا اتحادیه اروپا اکنون به فایزر متکی گردد.

در پی کشمکش های فراوان اروپا و شرکت دارویی فراوری واکسن آسترازنکا، تیری بِرِتون کمیساریای اروپا در بازار داخلی انتها اعلام نمود که قاره سبز قرارداد خرید واکسن از این شرکت انگلیسی- سوئدی را از ماه ژوئن (خرداد) تمدید نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1601

به "آهنگ کند واکسیناسیون در اروپا و خطر شیوع مجدد کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آهنگ کند واکسیناسیون در اروپا و خطر شیوع مجدد کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید