آژانس مدعی تزریق UF6 به سانتریفیوژهای پیشرفته تاسیسات نطنز شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تهران (پانا) - یک خبرگزاری انگلیسی مدعی است آژانس اتمی در گزارشی به اعضای خود، تایید نموده که تزریق اورانیوم به سانتریفیوژهای پیشرفته IR-2m در تاسیسات نطنز شروع شده است.

آژانس مدعی تزریق UF6 به سانتریفیوژهای پیشرفته تاسیسات نطنز شد

به گزارش فارس، آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران تزریق هگزافلوراید اورانیوم به سانتریفیوژهای پیشرفته IR-2m را شروع نموده است. خبرگزاری رویترز نوشت آژانس اتمی در گزارشی که روز سه شنبه به کشورهای عضو ارائه داده و امروز به دست رویترز رسیده، نوشته است: در تاریخ چهاردهم نوامبر 2020، آژانس تایید کرد که ایران تزریق UF6 به آبشار 174 سانتریفیوژ IR-2m که اخیراََ در تاسیسات غنی سازی نطنز نصب شده را شروع نموده است.

جزئیات بیشتری از این گزارش هنوز منتشر نشده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش پیشین خود که چهارشنبه هفته پیش منتشر شد، ادعا نموده بود ایران نخستین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-2m را تأسیسات هسته ای نظنز نصب نموده اما هنوز تزریق اورانیوم را انجام نداده است.

آژانس علاوه بر این گزارش داده بود که ایران کماکان به غنی سازی ایران در سطح 4.5 درصد ادامه می دهد که از سقف 3.67% تعیین شده در توافق هسته ای برجام بالاتر است. این سازمان همچنین مدعی شد میزان ذخائر اورانیوم غنی شده ایران به 2443 کیلوگرم افزایش یافته است.

با این حال رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی چندی پیش به همکاری خوب میان ایران و بازرسان این نهاد بین المللی در مسئله بازرسی از دو سایت در ایران اشاره نموده بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1222

به "آژانس مدعی تزریق UF6 به سانتریفیوژهای پیشرفته تاسیسات نطنز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس مدعی تزریق UF6 به سانتریفیوژهای پیشرفته تاسیسات نطنز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید