اعزام فدراسیون ها به میادین کسب سهمیه با هزینه کمیته ملی المپیک

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری خود که امروز برگزار شد، گفت: ورزش ایران هویت چهارگانه شامل وزارت ورزش، کمیته المپیک و پارالمپیک، فدراسیون ها و رسانه ها را دارد. رسانه ها نباشند قطعاً به مقصد نمی رسیدم. رسانه نباشد نمی توان با جامعه زبان مشترک داشت.

اعزام فدراسیون ها به میادین کسب سهمیه با هزینه کمیته ملی المپیک

وی ادامه داد: تعهد ما به فدراسیون ها 30 میلیارد تومان بود اما تا روز گذشته بیش از 50 میلیارد رسیده و تا هفته آینده به 55 میلیارد تومان می رسد.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه به منظور کاهش فشار بر روی فدراسیون ها هزینه های پروازی آنها را متقبل کرده این، اظهار داشت: سعی بر این است سال آینده حمایت را تقویت کنیم تا فدراسیون ها با حدبیشتر انگیزه در رویدادها شرکت کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: حمایت مالی از فدراسیون ها در سال 1400 بر اساس شاخص جدید خواهد بود و در کل افزایش چشمگیری خواهد داشت. این حمایت از همه فدراسیون ها و با شاخص های المپیکی و آسیایی بودن انجام می شود.

صالحی امیری با در خصوص میزبانی بحرین گفت. به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک باید موضع گیری می کردم که انجام شد و نامه هم نوشتم، تلاش می کنیم نتیجه بگیریم اما ممکن است نتیجه نگیریم، موضع ما این است بازی ها در تهران باشد.

صالحی امیری در خصوص پرسش مطرح در رابطه با تیم فوتبال امید و اینکه کماکان با توجه به کنار رفتن کمیته از مجمع فوتبال، این تیم توسط کمیته ملی المپیک حمایت خواهد شد، اظهار داشت: در بیشتر کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس، روسای کمیته ملی المپیک عضو یا رئیس مجمع فدراسیون فوتبال هستند، در ایران هم تا سال 86 کمیته عضو مجمع فوتبال بود اما بر اساس رفتار سلیقه ای و مناقشه حذف شد.

وی در این رابطه ادامه داد: رئیس فیفا در کمیته بین المللی المپیک عضو است. در ایران هم رییس فوتبال عضو مجمع کمیته است، چطور یک طرف می تواند عضو باشد اما طرف دیگر نه؟ البته. با عزیزی خادم صحبت شد، قول داده شد که عضویت کمیته را به تصویب برسانیم.

وی در خصوص جودو و موضوعات مرتبط با تعلیق این رشته گفت: آنچه رخ داد یک قدم رو به جلو برای جودو بود ولی نباید با فضای احساسی فضای فعلی را تخریب کرد. معتقدیم که جودوی ایران ظرفیت بزرگی است که جودوی جهان اعتبار می دهد و حذف جودو علاوه بر خسارت به ایران به اعتبار و حیثیت فدراسیون جهانی لطمه می زند. فدراسیون جهانی با تدبیر و استراتژی تعامل حضور مجدد جودو را می پذیرد و جامعه 90 هزار نفری جودو بار دیگر شاهد درخشش خواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسش خبرنگاران در رابطه با نام کاروان و اینکه از ستارگان پارسی به ستارگان ایران زمین تغییر کرد و اینکه دلیل فراخوان چه بود وقتی ستاد فرهنگی تشکیل شده، گفت: اسامی زیاد پیشنهاد شد که یکی از آنها ستارگان پارسی بود، مباحثی مطرح شد و واکنش هایی به همراه داشت. حتی در خصوص به کار بردن واژه ستاره هم واکنش هایی داشتیم در حالی که می خواستیم نامی جامع داشته باشیم که دربرگیرنده همه باشد. به همین دلیل فراخوان گذاشتیم تا بر اساس آن نتیجه گیری کنیم، تعداد آرا برای ایران زمین بیشتر بود و ما به رای مخاطب احترام گذاشتیم در حالی که شخصاً معتقدم واژه پارسی درست تر است، ستاد فرهنگی همه کاره است اما به رای مردم هم احترام می گذاریم.

صالحی امیری در خصوص شائبه اینکه وزیر ورزش در خصوص مصوبات فرهنگی حرف آخر را می زند، گفت: به عنوان کسی که با شما صادق هستم بپذیرید جهت داوری در طراحی لباس طی شد. این جهت تمام نشده است و هنوز اتفاقی نیفتاده است. 1203 طراح آمدند و طرح دادند و فعلاً به این نقطه رسیده و به اتمام نرسیده است. ما کار را به یک سیستم کارشناسی در کشور واگذار کردیم. بنا داریم تعدادی از قهرمانان که کسب سهمیه هم کردند را دعوت در خصوص لباس نظر دهند و در ستاد نیز تصویب شود. این دو جهت هنوز باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1426

به "اعزام فدراسیون ها به میادین کسب سهمیه با هزینه کمیته ملی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام فدراسیون ها به میادین کسب سهمیه با هزینه کمیته ملی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید