تلاش سعادتمند برای قراردادن وزارت ورزش مقابل هواداران استقلال، آخرین ترفند برای کسب اعتبار

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مدیرعامل باشگاه استقلال این روزها از بازگشت استراماچونی صحبت می کند؛ این در حالی است که پیش از این وزارت ورزش و سازمان لیگ بارها از جذب ممنوعیت بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران صحبت کرده اند.

تلاش سعادتمند برای قراردادن وزارت ورزش مقابل هواداران استقلال، آخرین ترفند برای کسب اعتبار

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، در اواخر مردادماه سال جاری سازمان لیگ با انتشار بیانیه ای، ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای باشگاه ها در فصل آینده را تصویب و گفت. این مصوبه پس از جریمه نجومی فدراسیون فوتبال ایران در پرونده مارک ویلموتس بلژیکی به تصویب رسید.

سنگین ترین حکم محکومیت تاریخ ورزش ایران از سوی فیفا صادر شد و فدراسیون فوتبال ایران با امضای عجیب و پرابهام مهدی تاج 165 میلیارد تومان ناقابل را که معادل بودجه یک سال ورزش کشور است، به یک مربی درجه سه اروپایی باخت! پس از این غرامت سنگین که به فدراسیون فوتبال متحمل شد؛ اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ هم بلافاصله حضور مربی و بازیکن خارجی را در فوتبال ایران ممنوع کردند و به نوعی صورت مسئله را پاک کردند؛ چراکه سال هاست فوتبال ایران از حضور مربیان و بازیکنان خارجی که به واسطه دلالان به ایران می آیند ضربه می خورد و در فیفا محکوم می شود. در حال حاضر پرونده های زیادی از بازیکنان و مربیان خارجی در فیفا باز است که به زودی برای تک تک آن ها باشگاه ها باید جریمه پرداخت کنند.

اما نکته قابل توجه آن زمان است که ممنوعیت جذب مربی یا بازیکن خارجی برای دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس خیلی زودتر از سایر باشگاه ها اعلام شد؛ اما گویا این موضوع در فوتبال ایران حل نشده است! در تاریخ 20 اردیبهشت سال جاری، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت که تا اطلاع ثانوی جذب بازیکن و مربی خارجی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران به طورکلی ممنوع است، هرچند بازیکنان و مربیانی که از قبل جذب شده اند می توانند به فعالیت خود در این دو باشگاه ادامه دهند.

اما در این میان باشگاه استقلال گویا جزیره خودمختاری است که نه به مصوبه وزارت ورزش توجهی می کند و نه به سازمان لیگ؛ این روزها سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال به دنبال بازگشت استراماچونی به تیم استقلال است. معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در تازه ترین اظهارات خود در خصوص بحث بازگشت استراماچونی و اینکه این مربی ایتالیایی با توجه به قانون عدم حضور مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ سال آینده امکان بازگشت به استقلال را خواهد داشت، عنوان کرده است: فدراسیون فوتبال در این خصوص اظهارنظر شفاف و روشنی کرده است. فکر می کنم بر اساس آنچه کمیته مشخص شرایط گفت، بدیهی است که مصوبه سازمان لیگ و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اجرا خواهد شد و مربی جدید خارجی امکان حضور در هیچ کدام از باشگاه ها را نخواهد داشت. استقلال نیز قطعاً جدا از بقیه باشگاه ها نیست و همه باید طبق مقررات و دستورالعمل ها عمل کنند.

در این میان تصمیماتی که مدیرعامل باشگاه استقلال می گیرد جای سؤال دارد؛ سعادتمند بدون هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان راهی ایتالیا شد تا برای بازگشت استراماچونی به باشگاه استقلال مذاکراتی را با این مربی ایتالیایی انجام دهد و این در حالی است که باشگاه استقلال دولتی است و باید مصوبات وزارت ورزش را تمام و کمال رعایت کند اما گویا مدیران وزارت ورزش و این باشگاه با یکدیگر اختلاف نظر دارند و مشخص نیست برای این باشگاه دولتی چه کسانی تصمیم می گیرند؟!

به طور حتم بازگشت استراماچونی به باشگاه استقلال با توجه به مصوبه وزارت ورزش و سازمان لیگ امری غیرقانونی است اما اتفاقاتی که در این باشگاه رخ می دهد، نشان از این دارد که گویا سعادتمند مدیرعامل استقلال با تصمیماتش قصد دارد وزیر ورزش را مقابل هواداران استقلال قرار دهد.

درواقع او به دنبال این است تا عدم بازگشت استراماچونی را به قانون در نظر گرفته شده از سوی وزارت ورزش برای باشگاه ها ربط دهد درحالی که برای اهالی فوتبال واضح و مشخص است که سرمربی ایتالیایی علاقه ای برای بازگشت به فوتبال ایران را ندارد و مدام در حال بهانه گیری و گذاشتن شرط و شروط عجیب است. در این هواداران استقلال باید هوشیار باشند که تحت تأثیر اقدامات سعادتمند قرار نگرفته و دل خوش به عملی شدن وعده های توخالی او نباشند.

4057/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1100

به "تلاش سعادتمند برای قراردادن وزارت ورزش مقابل هواداران استقلال، آخرین ترفند برای کسب اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش سعادتمند برای قراردادن وزارت ورزش مقابل هواداران استقلال، آخرین ترفند برای کسب اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید