اعلام احتمال کاهش 80درصدی گردشگران بین المللی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، احتمال کاهش 80درصدی گردشگران بین المللی وجود خواهد داشت.

اعلام احتمال کاهش 80درصدی گردشگران بین المللی

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

قضیه چیست؟

اطلاعات بدست آمده نشان می دهند شمار جهانگردان بین المللی در سه ماهه اول سال 2020 با 22 درصد کاهش همراه بوده است. همچنین آمار ورود جهانگردان بین المللی در ماه مارس همراه با آغاز قرنطینه در بسیاری از کشورها، اعمال محدویت های مسافرتی و بسته شدن فرودگاه ها و مرزها با کاهش شدید 57 درصدی روبه رو شده است که در این بین آسیا و اروپا بیشترین خسارت را متحمل شده اند.

زوراب پولولیکشویلی، دبیرکل سازمان دنیای جهانگردی می گوید: دنیا با بحران سلامت و مالی بی سابقه ای روبرو است. با در خطر نابودی قرار دریافت میلیون ها شغل، حوزه جهانگردی خسارت شدیدی را متحمل شده است.

شرکت های هواپیمایی از زمان آغاز گسترش ویروس کرونا با بیشترین خسارت روبرو شده اند، اما هتل ها، کشتی های سیاحتی و گردانندگان تورهای مسافرتی نیز از این خسارت در امان نمانده اند.

براساس این گزارش، میزان خسارت جهانگردی دنیای به زمان بازگشایی دوباره مرزها بستگی دارد.

پیش بینی می گردد در بهترین حالت ممکن، اگر محدودیت های مسافرتی در ماه جولای کاهش پیدا کند، آمار جهانگردان بین المللی فقط با 58درصد کاهش همراه خواهد بود.

اگر محدودیت های مسافرتی در اوایل ماه سپتامبر کاهش پیدا کند این آمار با 70درصد کاهش روبرو خواهد بود و درصورت بازگشایی تدریجی مرزها و کاهش محدودیت ها در اوایل ماه دسامبر، این آمار به 78درصد خواهد رسید.

با درنظر دریافت این فرضیه ها، کاهش سفرهای بین المللی می تواند به خسارت 910 تا 1200 میلیارد دلاری، از بین رفتن 100 تا 120 میلیون شغل مرتبط با جهانگردی و کاهش 850 میلیون تا 1.1 میلیارد جهانگرد بین المللی منجر گردد.

با این تفاسیر، این بزرگترین بحران جهانگردی از سال 1950 میلادی تا به امروز محسوب می گردد.

اما چه زمانی شاهد بهبود این شرایط در حوزه جهانگردی خواهیم بود؟ کارشناسان معتقدند در سه ماهه پایانی سال 2020 و به احتمال بیشتر در سال 2021 شاهد نشانه هایی از بهبود شرایط جهانگردی خواهیم بود. همچنین انتظار می رود جهانگردی داخلی نسبت به جهانگردی بین المللی با سرعت بیشتری رونق پیدا کند. صنعت جهانگردی 10 درصد تولیدات ناخالص داخلی و شغل دنیا را دربر می گیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 920

به "اعلام احتمال کاهش 80درصدی گردشگران بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام احتمال کاهش 80درصدی گردشگران بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید