بیانیه جانسون درباره چین در آستانه شروع اجلاس ناتو

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ایسنا نوشت:نخست وزیر انگلسی امروز دوشنبه در بیانیه ای گفت، هیچ یک از کشورهای عضو ائتلاف ناتو مایل به شروع کردن یک جنگ سرد با چین نیست.

بیانیه جانسون درباره چین در آستانه شروع اجلاس ناتو

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در بیانیه ای در آستانه شروع اجلاس ناتو در شهر بروکسل گفت: فکر نمی کنم هیچ یک از کسانی که امروز دور میز هستند خواهان یک جنگ سرد تازه با چین باشند. من فکر نمی کنم که مردم چنین چیزی را بخواهند، اما فکر می کنم که مردم چالش ها را می بینند. آنها چیزهایی می بینند که ما باید در کنار یکدیگر مدیریت کنیم. آنها بعلاوه فرصت ها را می بینند.

جانسون بعلاوه تاکید نمود، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای آینده طی دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در شهر ژنو سوئیس پیغام هایی نسبتا سرسختانه را به این رهبر روسیه می فرستد.

جانسون در ادامه این بیانیه با یادآوری حادثه مسمومیت ادعایی سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روسی در شهر سالزبری انگلیس، گفت: من می دانم رئیس جمهور بایدن در عرض چند روز آینده پیغام هایی نسبتا سرسختانه را به رئیس جمهور پوتین منتقل می نماید.

نخست وزیر انگلیس اظهار امیدواری کرد که روابط مایوس کننده با روسیه انتها بهبود یابد.

او گفت: من همیشه امیدوار هستم که مسائل با روسیه بهبود یابند اما تا امروز شرایط از نظر انگلیس مایوس کننده بوده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1637

به "بیانیه جانسون درباره چین در آستانه شروع اجلاس ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه جانسون درباره چین در آستانه شروع اجلاس ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید