تشخیص کارایی داروهای کووید-19 با تراشه الکتریکی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، شاید به زودی بتوان ایمنی و کارایی داروهای کووید-19 را با یاری یک تراشه تعیین کرد.

تشخیص کارایی داروهای کووید-19 با تراشه الکتریکی

شاید یک فناوری جدید بتواند امکان آنالیز تعامل داروها و عوامل بیماری زا را در سلول فراهم کند و به ابزار مناسبی برای آنالیز داروهای احتمالی کووید-19 تبدیل گردد.

پژوهشگران دانشگاه کمبریج(University of Cambridge)، دانشگاه کرنل(Cornell University) و دانشگاه استنفورد(Stanford University)، ابزاری ابداع نموده اند که می تواند از سلول های باکتری، انسان و حتی گیاهان تقلید کند. آنها در جدیدترین پژوهش خود، به آنالیز نحوه حمله کووید-19 به غشای سلول انسان و چگونگی متوقف کردن آن پرداختند.

این ابزار جدید که روی یک تراشه قرار گرفته، به حفظ عملکرد سلول یاری می نماید و می تواند با موفقیت به آنالیز فعالیت کانال های یونی بپردازد.

غشای سلول، نقش مهمی در سیگنال دهی بیولوژیکی دارد و می تواند مانند یک دروازه میان سلول و فضای بیرون باشد. پژوهشگران تصمیم گرفتند حسگری ابداع نمایند که همه جنبه های مهم غشای سلول را حفظ می نماید و به طی کردن مراحل زمان بر نیازی ندارد.

در این ابزار، از یک تراشه الکترونیکی استفاده شده است که می تواند همه تغییرات غشای سلول را مورد آنالیز قرار دهد و به دانشمندان یاری کند تا به نحوه تعامل سلول با دنیا بیرون پی ببرند.

دکتر آنا ماریا پاپا(Anna-Maria Pappa)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: این ابزار را می توان بسیار کوچک و در ابعاد سلول انسان ساخت تا امکان انجام دادن چندین آنالیز را فراهم کند.

هدف این پژوهش که با بودجه آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا یا دارپا(DARPA) در حال اجرا شدن است، تا به امروز این بوده که نحوه تعامل ویروس آنفلوانزا را با سلول ها نشان دهد اما دارپا اکنون تصمیم گرفته تا این ابزار را برای آنالیز ایمنی و کارایی داروهای آزمایشی کووید- 19 مورد استفاده قرار دهد.

این پژوهش، در مجله ACS Nano به چاپ رسید.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1003

به "تشخیص کارایی داروهای کووید-19 با تراشه الکتریکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کارایی داروهای کووید-19 با تراشه الکتریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید