سردار جلالی: فشار حداکثری آمریکا روزهای آخر خود را طی می نماید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: فشار حداکثری آمریکا روز های آخر خود را طی می نماید و در آستانه عبور آن هستیم و اگر از درون کشور پیغام ضعف به بیرون منتقل نشود، این راهبرد اثرگذاری خود را از دست خواهد داد.

سردار جلالی: فشار حداکثری آمریکا روزهای آخر خود را طی می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سردار محمّدحسین جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور صبح امروز (دوشنبه 28 مهرماه) در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت هفته پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیر عامل مکمل اقدامات نیرو های مسلح است و ما امروز پدافند هوشمند و ترکیبی را دنبال می کنیم.

وی اضافه نمود: 5 تا 12 آبان به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده و در این مدت برنامه هایی را برای گرامیداشت و آشنایی مردم با اقدامات سازمان پدافند غیر عامل برگزار می کنیم.

جلالی در ادامه با اشاره به تهدیدات جدید گفت: تهدیدات انسان ساخت و مقابله با اثرات آن وظیفه سازمان پدافند غیر عامل کشور است و امروز تهدیدات با ده سال پیش بسیار تفاوت پیدا نموده و این تهدیدات پویا و سیال هستند و تهدیدات در حوزه انسان ساخت روزانه تغییر پیدا می نماید.

وی تاکید نمود: چهره تهدیدات 30سال است که تغییر می نماید و باید تغییرات را بصورت دائمی رصد کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز در ذهن نخبگان ما اولویت تهدید نظامی و امنیتی است، ولی این تهدید به تهدید ترکیبی یا هیبریدی تبدیل شده است گفت: اگر بتوانیم ضعف هایمان را بر اساس اولویت صفر کنیم روی آن حوزه تهدید کمتر یا صفر خواهد شد.

وی اضافه نمود: قدرت کشور ما بسیار افزایش یافته به همین دلیل دیگر با تهدید نظامی روبرو نیستیم و ورود به لایه نظامی خط قرمز آمریکایی هاست و دلیل آن هم در زمانی که ما پایگاه عین الاسد را هدف قرار دادیم آن ها به دلیل اینکه احتمال رفتن به سوی جنگ را می دادند پاسخ ندادند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور تهدیدات هیبریدی یا ترکیبی را استراتژی جدید دشمن برشمرده و تاکید نمود: امروز دیگر تهدیدات تک بعدی نیست و ترکیبی از عوامل را در بر می گیرد این تهدیدات حوزه های مالی، سایبری و سیاسی را در بر می گیرد.

سردار جلالی با بیان اینکه امروز آمریکایی ها از دلار که یک مولفه قدرت برای آنهاست به عنوان یک ابزار و عامل برای فشار آوردن به کشور ها استفاده می نمایند، تاکید نمود: وابستگی اقتصاد ما به دلار نقطه ضعف ما و نقطه قوت دشمن هست و باید از محور بودن دلار در اقتصاد تغییر محور بدهیم.

جلالی هوشمند سازی را یکی دیگر از تهدیدات روز دانست و گفت: امروز با پدیده شهر های هوشمند روبرو هستیم که همه چیز الکترونیک و سایبری شده که طبیعتا می تواند مورد نفوذ دشمنان قرار گیرد.

وی اضافه نمود: امروز میان پایداری زیرساخت ها و سطح کیفیت زندگی مردم ارتباط نزدیک قرار گرفته که اگر تحت تاثیر اقدام دشمن قرار گیرد رضایت و امنیت مردم را به خطر می افتد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه امروز ما با جنگ زیر ساخت ها روبرو هستیم، زیرا دشمنان با زدن زیرساخت ها کوشش می نماید مردم را به میدان آورده و علیه دولت ها بکار بگیرند، گفت: امروز بیشتر تهدیدات دشمنان موثر بر مردم و مردم محور است تا از این طریق فشار بر مردم را فزایش دهند، به نوعی که قطع برق، اینترنت می تواند موجب نارضایتی مردم و تهدیدات امنیتی گردد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه جنگ زیرساخت ها زدن زیرساخت ها با ابزار های مختلف برای حذف آن خدمت به مردم است، گفت: همه عملیات ترکیبی دشمن در کنش آن ها بر مردم شکل می گیرد و خود تهدید فی نفسه قابل ارزیابی نیست بلکه اثر آن بر مردم مهم است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره تحریم های همه جانبه کشورمان بیان داشت: دشمنان کوشش دارند با تحریم مردم را دچار مسائل فراوانی کند تا از این طریق و نارضایتی مردم را افزایش و دولت را دچار مسائل فراوانی کند، در این جهت اشتباهات خودی ها و پاس گل های که توسط بعضی داده می گردد نیز بسیار موثر است که فشار ها زیادتر گردد بنابراین باید مواظب باشیم که پالس اشتباه ندهیم.

سردار جلالی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور ما و دنیا گفت: 25 آزمایشگاه آمریکا در منطقه وجود دارد که آن ها آزمایش های مختلفی را انجام می دهد که به هیچ کی هم پاسخگو نیست.

جلالی با اشاره به اینکه آمریکا شیوع کرونا را با تحریم و مسائل ارزی برای تهیه دارو و تجهیزات تبدیل به یک جنگ بیولوژیک نموده است، گفت: آن ها با تحت فشار قرار دادن ایران می خواهد ایران را پای میز مذاکره بکشند، اما به نظر می رسد که فشار حدبیشتری آمریکا در حال طی کردن روز های آخر خود است و ما از این مرحله درحال عبور هستیم به شرط اینکه رویکرد و گفتمان مقاومت را حفظ و پالس ضعف را از داخل کشور ندهیم.

سردار جلالی تاکید نمود: شبکه های اجتماعی امروز به عنوان یک ابزار در جنگ دشمن استفاده می گردد، اما کشور ما یک تاب آوری حیرت انگیز را داشته که مبتنی بر اعتقادات و مقاومت بی نظیر مردم به دست آمده است.

وی اضافه نمود: ما رویکرد مردم پایه را اتخاذ و با رصد لحظه ای شرایط و حفظ و تداوم کارکرد زیر ساخت ها را مد نظر قرار داده ایم و حفاظت از مردم را به عنوان اصلی ترین استراتژی خود می دانیم از سوی دیگر حفاظت از افکار عمومی را بسیار مهم می دانیم که متاسفانه در ابن عرصه با مسائلی روبرو هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور حفاظت از دارایی های مردم و حفظ کارکرد زیر ساخت ها و دفاع زیستی را از رویکرد های سازمان پدافند غیر عامل کشور برشمرده و بیان داشت: برای تحقق اهداف خود امادگی و برگزاری رزمایش را در دستور کار داریم و در سال گذشته حدود 130 رزمایش سایبری در بخش های مختلف گشور مثل بانکی، حمل و نقل و ... داشته ایم سال جاری نیز از 10مهر به مدت سه ما رزمایش های متعددی را در دستور کار دارم، همچنین 15 حوزه تست نفوذ سایبری داشتیم که آسیب ها را پیش بینی و از بین ببریم.

سردار جلالی در حوزه تهدیدات در حوزه انرژی نیز گفت: برای جلوگیری از تهدیدات این حوزه برای اوایل بار با همکاری شرکت های دانش بنیان توضیع نماینده بومی فراوری و بکار گرفته شد، ما از همه ظرفیت های بومی برای ارتقاع سطح ایمنی و امنیت زیر ساخت ها و حوزه سایبری را بکار گرفته ایم.

جلالی ضمن اشاره به شرایط کرونایی گفت: با توجه به شرایط کرونایی کوشش کردیم برنامه ها با توجه به این موضوع برگزار گردد به همین دلیل همایش ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه مانند سال های گذشته رزمایش قطع سیگنال برگزار می گردد، گفت: همچنین بحث آموزش پدافند زیستی را با همکاری وزارت آموزش و پرورش دنبال می کنیم.

سردار جلالی در ادامه در پاسخ به این پرسش که با تغییر احتمالی رییس جمهوری آمریکا چه تاثیری بر روابط ایران با این کشور رخ می دهد، اظهار داشت: روش ها و رویه های آمریکا در برابر ما ممکن است که تغییر کند، اما دشمنی آمریکا با ما پایدار است و این با تغییر رییس جمهوری در آن کشور عوض نمی گردد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل در پاسخ به پرسشی دیگر درباره تاثیر برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی اظهار کرد: برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی می تواند برکات خوبی برای ما داشته باشد و ما می توانیم بخشی از تجهیزاتی که لازم داریم را بخریم و نیز می توانیم بخشی از مازاد فراوری تسلیحاتی را به کشور های همسایه بفروشیم، ولی بدانیم که این برداشته شدن تحریم ها خیلی گسترده نیست چرا که الان تحریم های سازمان ملل برداشته شده، اما تحریم های آمریکا به جای خود باقی است و او از توان مالی خود برای برخورد با کشور هایی که با ایران در این زمینه تجارت نمایند استفاده کند، پس کسانی با ما تجارت خواهند داشت که بتوانند در برابر تهدید آمریکا مقاوم باشند.

سردار جلالی در پاسخ به اینکه ارتباطاتی پدافندی میان ایران و کشور های دیگر وجود دارد یا نه، گفت: این را دنبال کردیم که از بعضی کشور ها بتوانیم استاد بگیریم، اما پیروز نشدیم و کوشش این است که خودمان در کشور آن را بازفراوری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما حدود 17 رشته دانشگاهی را طراحی کردیم و 5 رشته دیگر را هم در حال طرح ریزی اش هستیم، گفت: ما الان در کشور مهندس شهر هوشمند نداریم و این یک چالش جدی برای ماست؛ اما در بازدیدی که از کشور های دیگر در زمینه پدافند غیرعامل داشته ایم دیدیم که از آنان عقب نیستیم و این به دلیل مواجهه ما با جدیدترین تهدیدات پدافندی است.

جلالی در پاسخ به این سوال که در برابر تهدیدات آمریکا چه کاری باید از سوی کشور صورت گیرد، اظهار کرد: اگر ما بتوانیم در برنامه ای منسجم ضعف های خود را که مورد توجه آمریکا قرار میگیرد را رفع کنیم می توانیم این موضوع را در آن بخش منتفی کنیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل اضافه نمود: همچنین در زمینه مالی نیز اگر بتوانیم از دهک های مالی آسیب پذیر حمایت کنیم می توانیم فشار دشمن بر زندگی مردم را کم تاثیر کنیم، اما این کار نیازمند یک سیستم توزیع مطمئن است که باید آن را راه اندازی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1157

به "سردار جلالی: فشار حداکثری آمریکا روزهای آخر خود را طی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردار جلالی: فشار حداکثری آمریکا روزهای آخر خود را طی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید