تغییر اسامی دوران برده داری در لندن

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- صادق خان، شهردار لندن با بودجه ای یک میلیون پوندی، به تغییر نام معابری که یادآور دوران برده داری است یا نام های بر خورنده دارند، کمک می کند.

تغییر اسامی دوران برده داری در لندن

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، هدف شهردار لندن اینگونه عنوان شده است که با تغییر اسامی زننده معابر و نیز نام های یادآور دوران برده داری، این نام ها را برچیند.

با این تصمیم گروه های مخالف نام های معابر در این شهر می توانند تا 25 هزار پوند، کمک مالی دریافت کنند. به نوشته رسانه ها انگلیسی، مردم در محله تاور هملتس (Tower Hamlets) در لندن مایلند نام خیابان میلیگان (Milligan) تغییر کند که به افتخار یکی از برده داران بزرگ انگلیس، رابرت میلیگان (Robert Milligan)، نامیده شده است. مجسمه این برده دار دوران امپراتوری بریتانیا، پارسال و در پی اعتراض های گسترده حامیان جنبش جان سیاهان مهم است از این محله برچیده شد.

در پی راه اندازی جنبش جان سیاهان اهمیت دارد در جهان، مخالفان نظام برده داری و استعمارگری انگلیس در شهر بریستول، خرداد پارسال مجسمه ادوارد کولستون (Edward Colston)، را در میدانی در این شهر، پایین کشیدند و به درون رودخانه پرت کردند.

بنا بر گزارش های منتشر شده در انگلیس، کلستون در قرن هفدهم و در دوران امپراتوری بریتانیا، حدود یکصد هزار نفر از جمله 12 هزار کودک را به عنوان برده، خرید و فروش کرده بود.

در پی افزایش درخواست ها به منظور سرانجام تکریم و تقدیس برده داران و استعمارگران در انگلیس، یک کمیسیون مستقل در ماه ژوئن پارسال در انگلیس تشکیل شد تا درباره چگونگی برچیدن آثار استثمار و برده داری از میادین و ساختمان های عمومی در این کشور، مشورت دهد.

جنبش ضد نماد های نژاد پرستی که در انگلیس شکل گرفته است، اظهار داشت: مجسمه 78 نفر از برده داران و حامیان برده داری این کشور، باید برچیده و نام های برده داران از خیابان های این کشور، محو شوند.

در پی قتل جورج فلوید سیاه پوست زیر زانوی پلیس آمریکا، کارزار مخالفان نژادپرستی در انگلیس به سازماند های فعالیت های ضد نژادپرستی، از جمله برگزاری تظاهرات گوناگون پرداخت. این کارزار در تارنمایی با عنوان نژادپرستان را سرنگون کنید (`Topple The Racists)، مجسمه 78 نفر از بازرگانان برده و حامیان برده داری را در شهر های این کشور شناسایی کرده و برچیدن آن ها را خواستار شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1759

به "تغییر اسامی دوران برده داری در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر اسامی دوران برده داری در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید