تمام توان خود را برای حمایت از تولید بکار گرفته ایم

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: تمام توان خود را برای حمایت از تولید بکار گرفته ایم.

تمام توان خود را برای حمایت از تولید بکار گرفته ایم

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر احمد شریعتی در جمع هیات مدیره اتحادیه ها و صنوف مرتبط با طیور استان اظهار کرد: واکسن فقط یک ابزار است اما در کنار آن رعایت تمام دستورالعمل های دیگر دامپزشکی نیز برای تامین سلامت طیور لازم است.

وی گفت: اگر مرغداران استان در تهیه واکسن مسئله ای دارند به ما گزارش دهند و این جلسه نیز برای بررسی مسائل از جمله مشکل تامین واکسن مرغداران برگزار شده است.

شریعتی یادآور شد: ما ابزارهای نظارتی خود را نیز داریم ولی اتحادیه ها و صنوف مرتبط با طیور برای اعمال مدیریت بهتر و پیشبرد بیشتر امور بایستی کمک کنند.

وی افزود: به گزارشات مستند افراد و نهادهای مرتبط با طیور مبنی بر گران فروشی واکسن به شدت حساس هستیم و یادآوری می کنم تمام گزارش های شما از تخلفات این حوزه به دقت و با سرعت، بررسی و تاحصول نتیجه پی گیری خواهد شد.

شریعتی با اشاره به اینکه به عنوان نهاد دولتی خود را موظف به حمایت از تولید کنندگان طیور به ویژه مرغداران می دانیم، افزود: با توجه به سیاست های اخیر سازمان دامپزشکی کشور، تنوع واکسن های دام و طیور موجود در بازار افزایش پیدا کرده است و این موضوع از نقاط قوت است و البته در شرایط فعلی، هدف اولیه ما تامین واکسن به میزان مورد نیاز است.

وی خطاب به تولیدکنندگان و اعضای اتحادیه های مرتبط با طیور استان گفت: با همکاری با دامپزشکی نگذارید واسطه ها و دلال ها در زمینه واکسن طیور فعالیت کنند و فشارها را به تولید کنندگان بیشتر کنند؛ ما نیز از نقطه اول تولید تا نقطه نهایی با هر متخلفی به شدت برخورد می کنیم.

شریعتی افزود: با توجه به شروع نیمه دوم سال و فرا رسیدن فصل های پاییز و تابستان و مخاطرات مربوط به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تاکید ما بر انجام اقدامات امنیت زیستی بوده و لازم است گزارش هرگونه تلفات غیرعادی در اسرع وقت به شبکه های دامپزشکی اعلام شود.

وی به اقدامات دامپزشکی در جهت کنترل بیماری نیوکاسل برای حفظ سلامت صنعت طیور اشاره داشت و از تمامی تشکل های طیور و مرغداران خواست تا در اجرای طرح ملی مراقبت بیماری نیوکاسل و به ویژه انجام واکسیناسیون طیور بومی علیه نیوکاسل همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 333

به "تمام توان خود را برای حمایت از تولید بکار گرفته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام توان خود را برای حمایت از تولید بکار گرفته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید