حسن همجواری و رابطه استراتژیک ما را به موفقیت و امنیت می رساند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، عدنان الزرفی نخست وزیر مامور مکلف به تشکیل کابینه عراق درخصوص امنیت و اقتصاد این کشور گفت: تنها با اصل حسن همجواری با کشورهای همسایه و رابطه استراتژیک با قدرت های بزرگ به موفقیت و امنیت خواهیم رسید.

حسن همجواری و رابطه استراتژیک ما را به موفقیت و امنیت می رساند

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: آمریکایی ها دوستان عراق هستند و فداکاری های بسیاری برای این کشور انجام داده اند اما جدول زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق وجود دارد و این مساله در صدر توجهات من است، اقدام در این زمینه آغاز شده به این شکل که آنها تا به امروز بیش از 8 پایگاه نظامی را ترک کرده اند.

به گفته عدنان الزرفی، هم اکنون زمان آن رسیده است که پرونده روابط بی ثبات با کشورهای همسایه عراق بسته شود و روابط اقتصادی مناسبی برقرار شود.

وی وعده داد در صورتی که پیروز به تشکیل کابینه شود و تصدی نخست وزیری را برعهده بگیرد، درباره مناقشه آمریکا و ایران بی طرف خواهد ماند و از آن در راستای منافع اقتصادی عراق استفاده خواهد کرد.

نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عراق گفت: من در تلاش هستم که دولتم حمایت سیاسی کسب کند زیرا هر دولتی که حمایت سیاسی را در کنار حمایت مردمی داشته باشد، پیروز خواهد شد.

عدنان الزرفی با انصراف از ماموریت تشکیل کابینه در مقابل اعطای یک وزارتخانه در کابینه جدید مخالفت کرد. وی گفت: پیشنهاد اعطای یک وزارتخانه به من در کابینه آینده هرگز مرا به کناره گیری تشویق نخواهد کرد، رویکرد من در مدیریت کشور بر اصلی که آن را به خوبی مطالعه کرده ام یعنی محور اقتصادی پایدار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 843

به "حسن همجواری و رابطه استراتژیک ما را به موفقیت و امنیت می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسن همجواری و رابطه استراتژیک ما را به موفقیت و امنیت می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید