حق مسکن کارگران در سال 99 چقدر است؟، عدم استقبال بعضی کارفرمایان از افزایش حق مسکن

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، براساس مصوبه هیئت دولت حق مسکن کارگران در سال 99 نسبت به سال قبل افزایش نسبی پیدا نموده است اما بعضی اخبار حکایت از آن دارد که بسیاری از کارفرمایان هنوز این افزایش را در فیش حقوقی کارگرانشان لحاظ ننموده اند.

حق مسکن کارگران در سال 99 چقدر است؟، عدم استقبال بعضی کارفرمایان از افزایش حق مسکن

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، براساس آنچه که در قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی آمده است هر کارگر پس از اشتغال به کار از حداقل امتیازات برای امرار معاش برخوردار است و قانون برای افزایش حقوق دریافتی کارگران متمم هایی را در نظر گرفته است.

بعضی از مزایا با وجود شرایط خاص در شخص کارگر بیشتر اثر پیدا می نماید مانند تاهل یا داشتن اولاد و البته هر کارگر در هر حالت از حقوق، بیمه، بن، حق مسکن، حق سنوات، عیدی، حق اولاد، یاری هزینه ازدواج، غرامت و دستمزد ایام بیکاری و بارداری، حق ماموریت و اضافه کاری برخوردار است که هریک از این حالت ها را به صورت جداگانه تشریح می کنیم.

همچنین فوق العاده حق مسکن به همه کارگران فارغ از داشتن مسکن شخصی، قابل پرداخت است که مبلغ آن چندین سال از نرخ پایینی برخوردار بود و در سال های اخیر تا مبلغ 40 هزار تومان هم در نظر گرفته شده بود!

با این حال آخرین مبلغ حق مسکن کارگران 100 هزار تومان بود که در سال 98 و البته در 4 ماه ابتدای سال 99 به کارگران پرداخت می شد اما کوشش شورای عالی کار برای افزایش این مبلغ انتها موثر واقع شد و پیشنهاد 300 هزار تومانی حق مسکن مورد موافقت هیئت دولت نهاده شد؛ اگرچه این افزایش همچنان هزینه های معیشت خانوارهای کارگری را جبران نمی نماید و مخارج زندگی آنها را پوشش نمی دهد.

مصوبه افزایش حق مسکن کارگران در هیئت وزیران هم به تصویب نهایی رسید و بر این اساس حق مسکن کارگران رسماً به 300 هزار تومان افزایش یافت.

با این حال و با گذشت 2 ماه از مصوبه هیئت دولت، بنابر اخبار رسیده هنوز بسیاری از کارفرمایان از پرداخت حق مسکن 300 هزارتومانی به کارگران و کارمندانشان استنکاف نموده و در فیش حقوقی کارگرانشان مبلغ 100 هزارتومانی حق مسکن درج شده است. این اتفاق درحالی صورت می گیرد که نیمی از سال 99 گذشته است و برای بسیاری از کارگران همین افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن می تواند بخشی از سفره بی رونقشان را سروسامان بدهد.

4076/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1015

به "حق مسکن کارگران در سال 99 چقدر است؟، عدم استقبال بعضی کارفرمایان از افزایش حق مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق مسکن کارگران در سال 99 چقدر است؟، عدم استقبال بعضی کارفرمایان از افزایش حق مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید