لوازم نگهداری از گربه، چک فهرست کامل

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، قبل از آوردن یک گربه به خانه، لوازم موردنیاز نگهداری از این حیوان خانگی را آماده کنید. قبل از سرپرستی یک گربه باید شرایط محیط را برای ورود عضو نو آماده کنید تا حیوان احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشد. لوازم نگهداری از گربه شامل تهیه غذای روزمره تا خریدن تشویقی برای او می گردد. لیستی که در این مطلب قرار داده ایم به شما یاری می نماید که شرایط نگهداری از یک گربه را مهیا کنید. پس پیش از پذیرش مسئولیت مراقبت از یک گربه، چند دقیقه از وقت خود را صرف خواندن این مطلب کنید.

لوازم نگهداری از گربه، چک فهرست کامل

وسایل تفریحی و خواب؛ ایجاد شرایط مناسب برای بازیگوشی و استراحت گربه

حیوانات خانگی بیشتر روز خود را به چرت زدن می گذارنند و به طور میانه 12 تا 16 ساعت از روز را در خواب به سر می برند. از این رو باید برای آن ها محل مناسبی برای خواب و استراحت فراهم کنید. در کنار آن باید برای ساعات بیداری آن ها هم وسایل تفریح را مهیا سازید. در ادامه چندین وسیله مناسب را معرفی نموده ایم:

  • باکس حمل: باکس یکی از مهم ترین لوازم نگهداری از گربه است. گربه ها مانند سگ ها موجوداتی اجتماعی نیستند؛ ازاین رو برای جابه جایی آن ها باید از یک باکس یاری بگیرید. باکس های گربه به دو صورت ساک و کوله پشتی طراحی می شوند.
  • اسکرچر گربه: گربه ها به طور غریزی به کشیدن ناخن روی اجسام علاقه دارند. با خرید اسکرچر می توانید وسیله بازی برای گربه فراهم کنید تا گربه از خراش دادن سطح با ناخن لذت ببرد و در عین حال پرده، دیوار و مبل ها را از خراش ناخن حیوان خانگی و نخ کش شدن نجات دهید.
  • تخت خواب: تخت خواب گربه ها به صورت ساده، سقف دار یا درختی چند شاخه است. گربه ها برای خواب مکانی با ارتفاع بالا را انتخاب می نمایند. اگر اولین بار است که از یک گربه نگهداری می کنید، برای او یک خانه گربه مقرون به صرفه تهیه کنید تا با روحیاتش آشنا شوید. سپس باتوجه به شخصیت گربه خود بودجه ای برای خرید تخت خواب ایده آل گربه بپردازید.

وسایل خواب گربه ها با سگ ها تقریبا مشابه است. گربه ها معمولا به خوابیدن روی تشک های نرم علاقه نشان می دهند. پارچه های مخمل معمولا برای گربه ها انتخاب مناسب تری هستند.

لوازم آموزشی؛ استفاده از وسایل کاربردی برای تربیت انواع گربه خانگی

برای آموزش گربه ها احتیاج به ابزاری دارید که تربیت او را آسان می نماید. گربه درعین بازیگوشی باید قواعد خانه را بیاموزد. با استفاده از وسایل ساده می توانید مقررات خانه خود را به گربه ها آموزش دهید. در ادامه به چند وسیله برای تربیت گربه ها اشاره نموده ایم:

  • قلاده و پلاک: هفته اولی که گربه به خانه شما می آید، چندان با محیط ارتباط برقرار نمی نماید. ازاین رو با باز ماندن در خانه ممکن است وارد کوچه و خیابان برای یافتن محلی امن تر گردد. برای اینکه حیوان خانگی خود را گم نکنید، تا زمان خو گرفتن او به محل زندگی نو، یک قلاده یا پلاک برای حیوان خانگی بخرید.
  • اسپری استاپ: شما با اسپری کردن محلول استاپ می توانید از نزدیک شدن گربه به برخی مکان ها جلوگیری کنید. به این ترتیب با خرید لوازم دکوری نو برای محیط نگران خراب شدن آن نخواهید بود. ضمناً اسپری برای تعلیم محل ادرار نیز به کار می رود.

هریک از وسایل آموزشی را متناسب با نژاد گربه و مقدار نافرمانی های آن بخرید. مثلا برای گربه هایی که گاز نمی گیرند، احتیاجی به خرید گردنبند ندارید.

وسایل نظافتی؛ برای شست وشو حرفه ای و رعایت بهداشت گربه

برای رعایت بهداشت گربه به وسایل متعددی احتیاج پیدا خواهید کرد. برای اینکه نباید فراموش کنید از وسایل بهداشتی گربه مانند لوسیون و مسواک به صورت منظم بهره ببرید، همه لوازم را به ترتیب استفاده درون نظم دهنده کمد بچینید. در ادامه مهم ترین وسایل نظافتی گربه را معرفی نموده ایم:

  • خاک گربه: گربه ها فقط در خاک برطرف مزاج می نمایند. از این رو خاک جزو ضروری ترین لوازم نگهداری گربه شناخته می گردد. برخی از خاک ها به صورت معطر هستند و ازپخش بوی مدفوع گربه جلوگیری می نمایند. با این حال گربه ها معمولا خاک بدون بو را به معطر ترجیح می دهند. خاک را باید متناسب با شخصیت گربه انتخاب کنید.
  • بیلچه خاک: بیلچه یکی از وسایل کاربردی است که بدون پخش آلودگی، مدفوع گربه را از روی خاک برمی دارد. برداشتن مدفوع از خاک گربه بسیار اهمیت دارد و به حفظ سلامتی این حیوان خانگی یاری می نماید. پس بیلچه مناسبی را انتخاب کنید و به طور مستمر خاک را از مدفوع پاک سازید.
  • شانه و برس: گربه ها برای تمیز کردن بدن خود، تنشان را لیس می زنند. با شانه کردن موی گربه حجم مویی که با هر بار لیسیدن تنش وارد دهان گربه می گردد را به طور چشمگیر کاهش دهید. شانه را باتوجه به نژاد گربه و میزان موی آن بخرید.
  • ناخن گیر گربه: برای کوتاه کردن موی گربه از ناخن گیر مخصوص گربه بهره ببرید. گرفتن ناخن گربه با ناخن گیر انسان ها ممکن است موجب آسیب به رگ های عصبی حیوان گردد که در بخش صورتی رنگ دستش قرار گرفته است.
  • شامپو متناسب با میزان مو: گربه ها همانند انسان لایه ای چرب روی پوست خود دارند که از بدنشان محافظت می نماید. برای از بین نبردن این لایه باید از شامپوهای مخصوص گربه بهره ببرید.
  • مسواک و خمیر دندان: دندان های گربه ها را برای جلوگیری از آبسه، خونریزی و التهاب باید به طور مرتب و 3 بار در هفته مسواک بزنید. گربه ها به مسواک کردن دندان های شان علاقه ای ندارند؛ پس زمان مسواک زدن را به 30 ثانیه کاهش دهید.

برای رعایت بهداشت گربه ها وسایل متنوع تری مانند فیلتر هوا، ژل دهان، قطره گوش و دستمال مرطوب حیوانات نیز وجود دارد. در خصوص استفاده از وسایل نظافتی گربه به شخصیت حیوان خانگی و مقدار علاقه او به نوع وسایل نظافتی دقت داشته باشید.

ظروف تغذیه و آب خوری گربه؛ ساده ترین لوازم برای ایجاد شرایط مناسب زندگی

به عنوان صاحب یک حیوان خانگی باید به کوچک ترین احتیاجهای پت خود توجه داشته باشید. اولین چیزی که باید برای نگهداری از گربه ها تهیه کنید، غذای مناسب گربه و ظروف آب و غذا است. در ادامه به مهم ترین لوازم تغذیه ای گربه خانگی اشاره نموده ایم:

  • غذای خشک: گربه شما به غذا و خوراکی های متفاوتی برای حفظ بقا احتیاج دارد. براساس نژاد و سن گربه خوراک مناسبی را برای او تهیه کنید. استفاده از رژیم غذایی مناسب به سازگاری بهتر گربه با فضای خانه یاری می نماید.
  • ظرف آب و غذا: گربه های خانگی به سرعت دچار بیماری گوارشی می شوند؛ از این رو برای مراقبت از آن ها به جای قرار دادن غذا روی زمین باید خوراکی روزمره گربه را درون ظرف مخصوص بریزید.
  • غذای تر و سوپ: در کنار غذاهای خشک بهتر است برای گربه ها از غذای تر و سوپ بهره ببرید. با ترکیب غذای خشک و سوپ غذای خوشمزه و لذیذی را برای گربه فراهم سازید.

در خصوص استفاده از غذاهای گربه با دامپزشک مشورت کنید. برخی از غذاها برای برخی نژادهای گربه مناسب نیستند. بعلاوه می توانید به جای خرید غذای خشک، خودتان خوراکی های خوشمزه مخصوص حیوانات را برای گربه ها بپزید.

خانه فانتزی گربه بلج؛ آرامش بخش ترین سرپناه برای حیوانات خانگی

در این مقاله به فهرست لوازم نگهداری از گربه اشاره کردیم و وسایل مراقبتی از گربه را در چند دسته بهداشتی، تغذیه، آموزشی و استراحت قرار دادیم. بعلاوه ضروری است یک خانه امن برای گربه خود بخرید و همه وسایل را درون آن بگذارید. به این منظور به یک فروشگاه پت یا دکوراسیون منزل با تنوع محصولی بالا همانند بلج بروید.

بلج یکی از فروشگاه های معتبر برای خرید خانه گربه است که می توانید به وسیله فروشگاه آن به آدرس bolej.ir باکیفیت ترین خانه گربه را تهیه کنید. از مزیت های فروشگاه بلج می توانیم به پرداخت در محل، خرید ارسال رایگان و امکان خرید حضوری اشاره کنیم.

منبع: اتاق
انتشار: 8 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 شهریور 1402 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2179

به "لوازم نگهداری از گربه، چک فهرست کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوازم نگهداری از گربه، چک فهرست کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید