حمل و نقل عمومی نیژنی نووگورود، روسیه

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، شهر نیژنی نووگورود، یکی از شهرهای جام جهانی 2018 روسیه است که پس از مسکو، سن پترزبورگ نووسیبیرسک و یکاترینبورگ، پنجمین شهر پرجمعیت روسیه است. این شهر به عنوان منطقه مالی و یکی از مراکز اصلی گردشگری روسیه هم شناخته می گردد.

حمل و نقل عمومی نیژنی نووگورود، روسیه

بزرگ ترین رویداد فوتبال جهان به زودی در روسیه برگزار می گردد. این مسابقات در 11 شهر از کشور روسیه برگزار می گردد که نیژنی نووگورود نیز یکی از آن ها است. میلیون ها نفر از سراسر جهان در خاک روسیه گرد هم می آیند تا این رویداد بزرگ ورزشی را دنبال نمایند. نیژنی نووگورود یکی از شهرهای پرجمعیت و زیبای روسیه است که آن را به نام شهر صنعتی روسیه می شناسند. این شهر مساحتی برابر با 460 کیلومترمربع و بر اساس سرشماری سال 2010 جمعیتی برابر با 1.25 میلیون نفر دارد.

در این مطلب به سراغ حمل و نقل عمومی در این شهر رفته ایم، بدون شک این مطلب برای بسیاری از شما هموطنانی که اکنون در روسیه مستقر هستید، مفید خواهد بود.

در نیژنی نووگورود حمل و نقل در سطح شهر با وسایلی ازجمله اتوبوس، تراموا، مترو و تاکسی امکان پذیر است. یکی از برترین وسایل حمل و نقل در روسیه و نیژنی نووگورود شناخته می گردد.

اتوبوس

در سطح شهر نیژنی نووگورود دو نوع اتوبوس شهری و خصوصی تردد می نماید. اتوبوس های شهری ابعاد بزرگ تری دارند و اتوبوس های خصوصی با ابعاد کوچک تر و خدماتی بهتر مسافران را جابه جا می نمایند.

ساعت کاری اتوبوس های شهری و خصوصی ساعت 5:30 صبح الی 12 شب است. هزینه اتوبوس در نیژنی نووگورود 14 روبل است.

تراموا

راستاهای تراموا از مهم ترین منطقه ها شهر عبور می نماید و این وسیله حمل و نقل در نیژنی نووگورود بسیار شناخته شده است. راستا تراموا حول محور دایره ای شکلی واقع شده است و در این راستا بسیاری از آثار تاریخی واقع شده است و مسافران با سوار شدن بر تراموا می توانند از بسیاری از آثار تاریخی تماشا نمایند.

برای سوار شدن به تراموا و اتوبوس می توانید از بلیت های الکترونیکی بهره ببرید. اتوبوس ها و ترامواها در تمام ایستگاه های طول راستا توقف می نمایند.

خرید بلیت اتوبوس و یا شارژ کارت بلیت در طول راستا و در ایستگاه ها امکان پذیر است.

ساعت کاری تراموا 6 صبح الی 23 یا 11 شب است. کرایه تراموا 11 روبل است.

تاکسی

تاکسی های خصوصی در سطح شهر نیژنی نووگورود فعال هستند و البته باید در نظر داشت قبل از سوارشدن باید قیمت را با راننده طی کنید. تاکسی های اینترنتی در سال های گذشته در روسیه فعالیت بیشتری داشته اند و امروزه می توان در بسیاری از نقاط شهر نیژنی نووگرود از تاکسی های اینترنتی استفاده کرد.

ساعت کاری تاکسی های داخل شهری 4:50 صبح الی 23:40 دقیقه است.

کرایه تاکسی در راستاهای داخل شهر برابر با 14 روبل است.

مترو

متروی نیژنی نووگورود در سال 1985 تأسیس شد و امروز دارای 2 خط و 14 ایستگاه است. ساعت کاری مترو از 5:30 صبح الی 12 شب است.

امکان تغییر جزئی در ساعات کاری وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد، ولی با توجه به برگزاری بازی های جام جهانی وسایل حمل و نقل تا آخرین ساعت فعالیت مشغول به کار هستند. بلیت مترو 11 روبل است.

منبع: کجارو / welcome2018.com / fa.wikipedia.org / wikitravel.org / کجارو
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1952

به "حمل و نقل عمومی نیژنی نووگورود، روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی نیژنی نووگورود، روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید