خبرنگاران استاندار:حقوق دولتی معادن چهارمحال و بختیاری تا یک ماه آینده مشخص تکلیف گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، شهرکرد- خبرنگاران- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تکلیف تمامی حقوق دولتی مرتبط با معادن این استان تا یک ماه دیگر مشخص و از تخفیف بهره مند شوند.

خبرنگاران استاندار:حقوق دولتی معادن چهارمحال و بختیاری تا یک ماه آینده مشخص تکلیف گردد

اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در شورای معادن چهارمحال و بختیاری تاکید نمود: در صورت فعال نشدن معادن تعطیل استان در مهلت یک ماهه، فعالان این معدن ها حق واگذاری رسمی یا غیررسمی آن معدن به افراد دیگر را ندارند.

وی وظیفه شورای معادن را ارایه مجوز برای برداشت یا جلوگیری از برداشت معدن های مختلف دانست و اضافه نمود: مجوز هر کدام از معادنی که برداشت ندارد ، باطل گردد.

عباسی به موقعیت زمین پیشنهادی برای احداث شهرک تخصصی بادام با حریم معادن سنگ لاشه سامان اشاره و توضیح داد: در این شهرک صنایعی ایجاد نمی گردد و فقط بسته بندی و فرآوری فراوریات بادام انجام خواهد شد.

وی با اشاره به موافقت با کلیات درخواست شهرک بادام در آن محل، یادآور شد: البته باید مباحث کارشناسی و اصلاح نقشه با توافق اولیه شرکت شهرک های صنعتی، اداره کل حفاظت محیط زیست و امور اراضی پیگیری و انجام گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فعال سازی و افزایش بهره وری در معادن جزو برنامه های اولویت دار در سال جهش فراوری به شمار می رود.

سجاد رستمی به وجود 178 معدن در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید نمود: از این تعداد 99 معدن فعال و 79 معدن غیرفعال است.

وی اضافه نمود: اکتشاف ماهواره ای کل مساحت چهارمحال و بختیاری و معین اندیس های احتمالی مواد معدنی، اکتشاف مقدماتی مواد معدنی شامل فسفات در غرب و جنوب غرب استان، سلستین در اردل، فلدسپات در بن و سامان از اقدامات صورت گرفته حوزه معادن استان در دو سال گذشته است.

رستمی توضیح داد: بهره برداری از 15 معدن سنگ لاشه غیرفعال چهارمحال و بختیاری و ارسال فرم سلب صلاحیت هفت معدن سنگ تزیینی غیرفعال به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای معین تکلیف و واگذاری به وسیله مزایده، فعال سازی پنج معدن غیرفعال با 42 فرصت شغلی جزو اقدامات صورت گرفته به منظور فعال سازی معادن غیرفعال این استان در امسال به شمار می رود.

به گزارش خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری 234 صنایع معدنی و 178 معدن دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1117

به "خبرنگاران استاندار:حقوق دولتی معادن چهارمحال و بختیاری تا یک ماه آینده مشخص تکلیف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار:حقوق دولتی معادن چهارمحال و بختیاری تا یک ماه آینده مشخص تکلیف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید