خبرنگاران اشمید: اتحادیه اروپا به نقش بی طرفانه آژانس در پرونده اتمی ایران اعتماد دارد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، لندن - خبرنگاران - معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و دست یابی به توافق درباره حل و فصل مسائل پادمانی گفت: اتحادیه اروپا به نقش بی طرفانه و مستقل آژانس اعتماد دارد.

خبرنگاران اشمید: اتحادیه اروپا به نقش بی طرفانه آژانس در پرونده اتمی ایران اعتماد دارد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، هلگا اشمید شامگاه چهارشنبه با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود اضافه نمود که اتحادیه اروپا به طور هم زمان سرگرم حفظ برجام به وسیله برگزاری نشست کمیسیون مشترک است. اشاره او به نشست هفته آینده کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه 1+4 است که برای اولین بار پس از فراگیری بیماری کووید-19 در وین منعقد می گردد.

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، امروز (چهارشنبه 5 شهریور 1399) در سرانجام سفر دو روزه رافائل گروسی مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات ایران، بیانیه مشترکی صادر و توافق کردند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت نمایند و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، ارتقاء بخشند.

در این بیانیه آمده است؛ بعد از مشورت های فشرده دوجانبه، ایران و آژانس در مورد حل و فصلِ توأم با حسن نیت موضوعات تعیین شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند. در این ارتباط، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان تعیین شده توسط آژانس دسترسی داده، و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد نمود.

در همین پیوند رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان با بیان اینکه ملاحظات اصولی جمهوری اسلامی در بیانیه مشترک ایران و آژانس در نظر گرفته شد، گفت: در این بیانیه توافق شد با توجه به درخواست آژانس برای بازرسی از دو محل؛ دیگر بر اساس اطلاعات خود آژانس ، درخواست دیگری نداشته باشند وآنها هم پذیرفتند.

علی اکبر صالحی توضیح داد که جمهوری اسلامی هیچ وقت و هیچ گاه خلاف منافع ملی و حاکمیت ملی خود عمل ننموده و نسبت به آنچه که در عرصه بین المللی تعهد نموده پایبند است.

طرف های باقی مانده در برجام نیز تا به امروز از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال نموده و آن را گامی مثبت در راستای حفظ و تداوم این توافق ارزیابی نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1091

به "خبرنگاران اشمید: اتحادیه اروپا به نقش بی طرفانه آژانس در پرونده اتمی ایران اعتماد دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اشمید: اتحادیه اروپا به نقش بی طرفانه آژانس در پرونده اتمی ایران اعتماد دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید