خبرنگاران افتتاح یک موزه زیردریایی در یونان

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- یک کشتی باستانی متعلق به کشور یونان که در دریای اژه به گل نشسته به یک موزه زیردریایی تبدیل شده است و از ماه آینده میلادی پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

خبرنگاران افتتاح یک موزه زیردریایی در یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش مجله اسمیتسونیان، کشتی دوهزار ساله پریسترا (Peristera) حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح با محموله ای از کوزه های باستانی در عمق 28 متری در دریای اژه به گل نشست. این کشتی باستانی حال به بخشی از یک موزه زیردریایی تبدیل شده که از 3 اوت تا 2 اکتبر (13 مرداد تا 11 مهر) پذیرای عموم بازدیدنمایندگان خواهد بود.

پریسترا در حال جابه جایی محموله ای از 4 هزار کوزه سفالی بود که غرق شد. اگرچه این کشتی حدود 400 سال پیش از کشتی های رومی ساخته شده بود اما حدود 126 تن وزن داشت و می توانست دو برابر وزن این کشتی کوزه جابه جا کند. با وجود آن که بدنه چوبی این کشتی در گذر زمان پوسیده و از میان رفته اما محموله ارزنده آن دست نخورده باقی مانده است.

برای دهه ها، دسترسی به این گنجینه ارزشمند برای همه به جز باستان شناسان ممنوع بود. اما دولت یونان خاتمه در سال 2005 میلادی، با اصلاح سیاستی که برای حفاظت از گنجینه های زیردریایی این کشور در برابر غارتگران تدوین شده بود، بازدید از چند مورد معدود از این گنجینه های باستانی را برای غواصان مجاز کرد. حالا این کشور با امید جذب توریست در فصل تابستان بیش از پیش از محدودیت های پیشین در این حوزه کاسته و برای بازدید از این گنجینه های تاریخی یک موزه ترتیب داده است.

آن دسته از علاقمندان به بازدید از این موزه که غواصی نمی دانند نیز می توانند از تور واقعیت مجازی که در وزارت فرهنگ یونان ارائه می گردد، استفاده نمایند.

این موزه زیردریایی پس از خاتمه تور سال جاری، تا تابستان 2021 به روی بازدیدنمایندگان بسته می گردد.

با وجود ادامه محدودیت های مسافرتی ناشی از شیوع کرونا، کشور یونان از اول ژوئیه (11 تیر 99) مرزهای خود را به روی توریستان ساکن اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر باز کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 932

به "خبرنگاران افتتاح یک موزه زیردریایی در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افتتاح یک موزه زیردریایی در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید