خبرنگاران افزایش چهار برابری اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تبریز - خبرنگاران - مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش چهار برابری اعتبارات ملی عمران روستایی این اداره کل در سالجاری، گفت: 420 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به استان اختصاص می یابد.

خبرنگاران افزایش چهار برابری اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی

حافظ باباپور روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: با وجود مسائل اقتصادی دولت، سال گذشته در حوزه عمران روستایی 127 میلیارد تومان تخصیص یافت حدود 24 میلیارد تومان آن استانی و 102 میلیارد تومان نیز اعتبار ملی بود.

وی سهم اعتبارات ملی را چهار برابر استانی اعلام نمود و گفت: سرجمع اعتبارات ملی و استانی بنیاد مسکن در امسال هشت هزار میلیارد تومان است که سهم استان، 5.3 درصد حدود 42 میلیارد تومان می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی به اجرای 294 پروژه در سال گذشته اشاره و اعلام نمود: 25 میلیارد تومان برای طرح هادی ملی، 22 میلیارد تومان برای مناطق زلزله زده، 55 میلیارد تومان قیر رایگان و یک میلیارد و 100 میلیون تومان نیز برای روستاهای فاقد دهیار هزینه شده است.

باباپور همچنین با اشاره به بازسازی مناطق زلزله زده در کمترین زمان ممکن با توجه به سرمای هوای منطقه و نیز گرانی چند برابری مصالح ساختمانی گفت: در زلزله اخیر میانه و سراب 6 هزار و 500 واحد مسکونی دچار خسارت شده بود که سه هزار و 500 واحد احتیاج به تعمیر داشت که همه آنها تکمیل شد همچنین سه هزار واحد نیز در دست احداث است که بالای 98 درصد پیشرفت داشته و تا تیرماه تمام واحدهای مسکونی در دست احداث تکمیل و تحویل داده می گردد.

وی همچنین با اشاره به سهمیه سه هزار واحدی مسکن روستایی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، گفت: 80 میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکونی اختصاص می یابد که 50 میلیون به وسیله بهسازی تسهیلات داده می گردد و 30 میلیون تومان نیز وام بلاعوض پرداخت می گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی ادامه داد: در این راستا 931 پرونده تشکیل شده است که 791 نفر به بانک ها معرفی شده و 146 نفر نیز عملیات اجرایی ساخت مسکن را آغاز نموده اند.

باباپور همچنین با تکذیب شایعه دستگیری اش به خاطر پرونده تخلفات اقتصادی شرکت تعاونی گلشهر کاظمیه زنجان، گفت: دیروز برای ارایه بعضی توضیحات در این مورد از سوی دادگستری استان زنجان فراخوانده شدم و مورد خاصی نبود و تا کنون در رابطه با عملکرد مدیریتی ام در هیچ جایی پرونده ای ندارم.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1535

به "خبرنگاران افزایش چهار برابری اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش چهار برابری اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید