خبرنگاران بیش از 45 هزار تُن نهاده دامی در کردستان توزیع شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، سنندج - خبرنگاران - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال 45 هزارو 145 تُن نهاده دامی شامل 20 هزار و 255 تُن کنجاله سویا و 24 هزار و 890 تُن ذرت با ارز دولتی در این استان تامین و توزیع شده است.

خبرنگاران بیش از 45 هزار تُن نهاده دامی در کردستان توزیع شد

به گزارش خبرنگاران، سید احمد ذکریایی نژاد روز دوشنبه در جلسه توزیع نهاده های دام و طیور استان با بیان اینکه آرامش خوبی در بحث تامین و توزیع نهاده های دام و طیور در استان حاکم شده است، گفت: با متخلفات و افراد سودجویی که در نحوه توزیع و تامین این نهاده در استان خلل ایجاد کنند، برخورد خواهد شد.

وی افزود: نهاده های دام و طیور تامین شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان با ارز دولتی وارد استان شد و به همین جهت با حساسیت و دقت بیشتری فرایند توزیع آن توسط اتحادیه های و تعاونی های دام و طیور در استان انجام شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، حمایت و صیانت از تولید کننده در استان را یک وظیفه همگانی بیان نمود و افزود: در هر شرایطی به جد از تولید کننده واقعی بخصوص در حوزه دام و طیور حمایت خواهیم کرد و با سواستفاده کنندگان احتمالی به شدت برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: ملاک تحویل نهاده های دام و طیور به تولید کنندگان فعال بودن واحد است و کنجاله سویا تنها به گاوداری های شیری که تولیدی برابر با دستورالعمل های ابلاغی دارند تحویل داده خواهد شد و به دامداری هایی که در حال حاضر فاقد دام باشد به هیچ وجهی نهاده دامی اختصاص داده نمی شود.

ذکریایی نژاد ادامه داد: مرغداری هایی هم که جوجه ریزی نکرده و یا سن مرغ آنها از 45 روز بیشتر شده تحت هیچ شرایطی سهمیه نهاده طیور به آنها تعلق نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در حال حاظر در کشور تنها چهار نهاده ذرت، کنجاله سویا و جو ارز دولتی دریافت می کنند و باید با حساسیت و نظارت بیشتری توزیع این نهاده ها انجام شود تا در اختیار تولید کننده واقعی قرار بگیرد.

ذکریایی نژاد گفت: در راستای تامین نهاده های مورد نیاز دامداران و مرغداران استان مکاتباتی با متولیان امر اجرا شده که از انبارهای استراتژیک، سهمیه مشخصی برای تولید کنندگان دام و طیور در سطح استان اختصاص داده شود.

فرزاد معاونی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان هم با تاکید بر اینکه توزیع نهاده ها در پنج ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته رشد بیش از 50 درصدی داشته است، گفت: تا به امروز بیش از 22 هزار تُن انواع نهاده دامی هم توسط اداره کل پشتیبانی امور دام در سطح استان توزیع شده است.

در حال حاضر سه میلیون واحد دامی (دام سبک و سنگین) در استان وجود دارد که سالیانه معادل 27 هزار و 800 تن گوشت قرمز تولید می کنند و سه واحد بزرگ صنعتی گاو شیری در شهرستان های قروه، دهگلان و مریوان و تعداد 734 واحد مرغ گوشتی با توان تولید بیش از 100 هزار تن گوشت مرغ در سال، 14واحدمرغ مادر گوشتی و 13 واحد مرغ تخمگذار در استان فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1075

به "خبرنگاران بیش از 45 هزار تُن نهاده دامی در کردستان توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 45 هزار تُن نهاده دامی در کردستان توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید