دارویی که مانع پیری می گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، کارشناسان تخمین می زنند که قرص چشمه جوانی در آینده در دسترس قرار گیرد.

دارویی که مانع پیری می گردد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از یورونیوز، این قرص با آنالیز یک موجود دریایی شبیه عروس دریایی با نام هیدراکتینیا سیمبیولونژی کارپوس ساخته می گردد که کل بدن خود را از سلول های موجود در دهانش بازسازی می نمایند.

هیدراکتینیا موجودات کوچک لوله ای شکلی هستند که روی پوست سخت پوستان کمیاب زندگی می نمایند. پیش بینی می گردد توانایی های احیانماینده قابل توجه آن ها، نتایج موثری برای مراقبت های بهداشتی و درمانی ضد پیری در انسان داشته باشد.

این اتفاق پس از آن کشف شد که محققان قطعات اران آی (RNA) مربوط به فرآیند بیولوژیکی پیری ژن را توالی یابی کردند. مطالعه منتشر شده در مجله سل ریپورتز (Cell Reports) نشان داد که فرآیندهای بیولوژیکی اصلی، به هم دیگر مرتبط هستند و درک این فرآیندها برای سلامت انسان و کنترل بیماری لازم است.

در حالی که انسان ها توانایی بازسازی در شرایط خاص مانند بهبود استخوان شکسته یا رشد مجدد کبد آسیب دیده را دارند موجودات دیگر مانند سمندر و گورخرماهی می توانند جایگزین اندام های کامل شده و بافت ها مختلف را بازسازی نمایند. گونه هایی از هیدراکتینیاها قابلیت احیا نماینده شدیدی را از خود نشان می دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2165

به "دارویی که مانع پیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارویی که مانع پیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید