دبی ؛ یک روز خوشمزه با کامیونت های غذای خیابانی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، یکی از جاذبه های گردشگری هر شهری غذاهای خیابانی آن است و بدون تردید دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دبی ؛ یک روز خوشمزه با کامیونت های غذای خیابانی

در دو سال اخیر، کامیونت ها یا همان ون های غذای خیابانی با پیشنهادها وسوسه نماینده مانند برگرها، پیتزا، غذای چینی و انتخاب های بسیار دیگر، در جای جای شهر دبی، این مقصد مجذوب نماینده گردشگری در امارات متحده عربی دیده می شوند. آن ها غذاهایی متنوع، آسان و سریع و بسیار لذیذ را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند. از سالت (SALT) در ساحل کایت تا رویدادهای بزرگ برای تشویق فرهنگ غذای خیابانی، محدوده انتخاب های شما نامحدود به نظر می آید و خبرنگاران در ادامه شما را به سفری خوشمزه در دبی دعوت می نماید.

نباید فراموش کنید که برترین و مقرون به صرفه ترین آفرهای تور دبی را می توانید در خبرنگاران پیدا نموده و از آژانس های معتبر بخرید.

ساحل کایت

کایت، یکی از مشهورترین سواحل عمومی شهر دبی، هم برای گردشگران و هم برای ساکنان، ساحل بسیار محبوبی به شمار می آید. این منطقه با چندین جاذبه گردشگری مانند راستا دو، پارک اسکیت و منظره غروب نفس گیر برج العرب در خدمت همگان است. ساحل کایت برای افرادی که در پی پیدا کردن یک لقمه خوشمزه در همین جا هستند، یک سورپرایز فوق العاده دارد؛ سالت، یکی از مشهورترین ون های غذای خیابانی دبی در این ساحل اقامت دارد.

هر زمانی از روز که آنجا باشید با صفی طولانی از مردم روبه رو خواهید شد، اما مطمئن باشید که این انتظار ارزشش را دارد. این ون غذای خیابانی به غیر از برگرهای لذیذ به شما سیب زمینی سرخ نموده چیتوز منحصر به فردی را نیز ارائه می نماید که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید. این غذای سالت بسیار مشهور است به طوری که یک مجسمه بزرگ سیب زمینی سرخ نموده در جلوی آن قرار داده اند.

سالت تقریبا در سمت راست ساحل واقع شده است و بازدیدنمایندگان می توانند در زمان سفارش و انتظار، با پای برهنه شن های ساحل را لمس نمایند. سالت به غیر از غذاهای خوشمزه، صمیمی ترین کارکنان شهر را دارد. مطمئن باشید که این جزو جاهایی است که نمی خواهید آن را از دست بدهید.

تلفن: 1319 743 50 971+

آدرس: ساحل کایت، خیابان 2 48 سی، سالت

لست اگزیت (Last Exit)

ون های فروشنده غذاهای خیابانی در دبی دارای محبوبیت خاصی هستند و ازاین رو، مکان های خاصی در شهر به آن ها اختصاص داده شده تا بتوانند نیازهای عاشقان غذا را برطرف نمایند. لست اگزیت که با سه شعبه در مکان های مختلف از جمله در یکی از مهم ترین جاده های امارات متحده عربی یعتی جاده شیخ زاید (E11)، واقع شده است، یک تنوع وسیع از ون های غذای خیابانی را گرد هم آورده و دارای فضایی خودمانی در محل پارک تریلرها است.

در اینجا برای همه سلایق غذا وجود دارد، از جمله غذای دریایی، برگرها، هات داگ ها، پیتزا و غیره. شعبه دیگر لست اگزیت با پنج ون غذای خیابانی دیگر و پیشنهادها متنوع و لذیذ غذا در القدره (D63) واقع شده است. موقعیت سوم آن در الخاوانیخ (Al Khawaneej)، جاده D89، فرهنگ ون های غذا را در میان ساکنین و بازدیدنمایندگان اشاعه می دهد.

تلفن: 3999 317 4 971+

آدرس: جبل علی، جاده شیخ زاید، لست اگزیت

ون های غذای خیابانی مشهور مستقل

با گردش در دبی حتما در گوشه گوشه شهر با چندین ون غذای خیابانی روبه رو خواهید شد. تفاوت اصلی ون های غذای خیابانی اماراتی در استایل، منوی غذا و موقعیت است، اما مطمئن باشید که در تمام آن ها غذایی لذیذ و خوشمزه سرو می گردد. در جزایر نخل جمیره، حتما سری به ون غذای پاین اپل اکسپرس (Pineapple Express) بزنید که پیشنهادها وسوسه نماینده ای مانند کاسه میوه نخل آسای (açai bowls) و دیگر اسنک های سالم را به شما ارائه می نماید. این ون غذا انتخابی ایدئال برای کسانی است که در پی رژیم غذایی پارینه سنگی هستند.

تلفن: 4660 402 54 971+

آدرس: جزایر نخل جمیره، روبه روی آتلانتیس، پاین اپل اکسپرس

در حین رانندگی در میان برج های دریاچه جمیره، غیرممکن است که متوجه ون دو طبقه 1762 نشوید. چیزی که این خیابان را منحصربه فرد می نماید این است که بازدیدنمایندگان می توانند از وعده غذایی خود در طبقه دوم این اتوبوس لذت ببرند.

تلفن: 1762 800 971+

1762, The 1, JLT

ون ملت (Melt) در اقامتگاه ساحلی جمیره به خاطر ماست یخ زده بدون چربی و بسیار لذیذش مشهور است.

تلفن: 3200043 4 971+

Melt, Outside JA Ocean View Hotel, Jumeirah Beach Residence

رویدادهای غذای خیابانی

دبی به غیر از ون های غذای گردشی، میزبان چندین رویداد در سال برای تشویق مردم به امتحان کردن غذای خیابانی است. بین ماه های نوامبر تا آوریل (10 آبان تا 12 اردیبهشت)، تراکرز دی ایکس بی (TruckersDXB) هر هفته برگزار می گردد. این رویداد در میان خانواده هایی که در پی یک تجربه متفاوت در آخر هفته هستند، بسیار مشهور است.

تراکرز دی ایکس بی هر آدینه یا شنبه و در هر جایی از شهر از زمین گلف گرفته تا اقامتگاه های بیابانی، برقرار است. موقعیتی که می توانید بیشتر مواقع این رویداد را در آن پیدا کنید، کلوپ گلف امارات است، جایی که رویداد فود تراک جم (Food Truck Jam) هم در آن برگزار می گردد. این رویداد معمولا شنبه ها، ون های غذای خیابانی، موسیقی، نوشیدنی و جاذبه هایی برای خانواده ها را گرد هم می آورد. شرکت در فود تراک جم رایگان و برای تمام سنین، آزاد است.

یکی دیگر از فستیوال های محبوب غذایی دبی، دنیا را بخور دی ایکس بی (Eat The World DXB) است. این رویداد در ماه فوریه برگزار می گردد و 25 ون غذای خیابانی بین المللی را گرد هم می آورد. این جشن غذا سال جاری در پارک برج الخلیفه با یک منظره خارق العاده از برج الخلیفه برگزار گردید.

دنیا را بخور با شباهت به فود تراک جم از اجراهای موسیقی زنده و جاذبه های خانوادگی برای جذب گردشگران استفاده می نماید و در کنار این، پلت فورمی برای سنت های منطقه مانند قهوه عربی و حنا فراهم می آورد.

ون های غذای خیابانی پیشنهادها متنوعی از ساندویچ های پنیر گریل شده خوشمزه تا سوشی کره ای به شما ارائه می نمایند و بسیار به صرفه هم هستند؛ ورودی این رویداد تنها 50 درهم امارات متحده عربی (14 دلار) است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1872

به "دبی ؛ یک روز خوشمزه با کامیونت های غذای خیابانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی ؛ یک روز خوشمزه با کامیونت های غذای خیابانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید