درخواست کره جنوبی از آمریکا برای بازگشت بمب افکن و زیردریایی های هسته ای

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به نظر می رسد دولت تازه کره جنوبی خواهان بازگشت بمب افکن های هسته ای آمریکا به شبه جزیره کره است.

درخواست کره جنوبی از آمریکا برای بازگشت بمب افکن و زیردریایی های هسته ای

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مشاور رئیس جمهور منتخب کره جنوبی در جریان مذاکرات خود در واشنگتن در پی استقرار مجدد تسلیحات راهبردی آمریکا ازجمله بمب افکن ها و زیردریایی های هسته ای در شبه جزیره کره است.

تیم سیاست خارجی و مشاوران امنیتی کره جنوبی با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که در پی حضور امنیتی ماندگارتری از سوی آمریکا در شبه جزیره کره هستند.

این اظهارات درحالی اجرا شده که خواهر رئیس کره شمالی اخیرا به همسایه جنوبی خود هشدار داد که کشورش مخالف جنگ است اما درصورت مواجهه با حمله کره جنوبی، با سلاح هسته ای پاسخ خواهد داد.

کارشناسان معتقدند که این اظهارات به نوعی خطاب به رئیس جمهور تازه و محافظه کار کره جنوبی است.

به گزارش رویترز، کیم یو جونگ که یکی از مقامات ارشد دولت و حزب کارگر کره شمالی به شمار می رود گفت که اظهارات اخیر وزیر دفاع سئول مبنی بر بحث درباره حمله به کره شمالی اشتباه بسیار بزرگی بود.

در بیانیه خواهر رئیس کره شمالی هم آمده که پیونگ یانگ مخالف جنگ است؛ جنگی که شبه جزیره را به ویرانه ای تبدیل خواهد نمود. از سوی دیگر به اعتقاد وی کره جنوبی دشمن اصلی پیونگ یانگ به شمار نمی رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1959

به "درخواست کره جنوبی از آمریکا برای بازگشت بمب افکن و زیردریایی های هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کره جنوبی از آمریکا برای بازگشت بمب افکن و زیردریایی های هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید