دولت گستره حمایت از صادرکنندگان را بیشتر کند

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رئیس اتاق بیرجند به مناسبت روز ملی صادرات از دولت خواست تا گستره حمایت های خود را از صادرکنندگان بیشتر نموده و باور کند که راه نجات اقتصاد کشور از جهت صادرات می گذرد.

دولت گستره حمایت از صادرکنندگان را بیشتر کند

محسن احتشام، رئیس اتاق بیرجند در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران از صادرات به عنوان یکی از محورهای توسعه و رونق مالی یاد کرد و گفت: فعالیت در این عرصه در شرایط فعلی جنگ مالی بی شک شایسته برترین و برجسته ترین تقدیرها و تشکرهاست.

به باور او در برهه کنونی که تحریم ها و شیوع کرونا، اقتصاد کشورها را تحت تاثیر قرار داده است، شاهد بوده ایم که بازرگانان نقش خود را با برنامه ریزی درست در صادرات محصولات مختلف به خوبی ایفا نموده اند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران از اهمیت حمایت ویژه دستگاه های دولتی و حاکمیتی ار موضوع صادرات سخن گفت و تاکید نمود: تدوین استراتژی دقیق در حوزه صادرات و هم زمان برطرف موانع ریز و درشتی که مانع حرکت در راستا صادرات شده اند، مهم ترین خواسته بخش خصوصی در این روز مهم است.

احتشام با تاکید بر این مطلب که چرخ های اقتصاد کشور به یاری صادرات می چرخد، تجربیات جهانی را گواه این ادعا دانست و از مسئولان نظام خواست تا با اعتماد به بخش خصوصی اجازه دهند راستا صادرات هموارتر از گذشته، پیش روی صادرنمایندگان قرار گیرد.

این فعال مالی با تاکید بر اینکه صادرنمایندگان علی رغم فشارها و محمدودیت های ناشی از تحریم و همه گیری کرونا با وجود پیچیدگی های مالی در داخل کشور، کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشتند، باور دارد بدون دخالت دولت در گردونه اقتصاد، بخش خصوصی بهتر و با انگیزه بیشتر در راستا صادرات قدم برمی دارد. در این وادی تنها به نظارت و بسترسازی دولت احتیاج است تا صادرنمایندگان بتوانند در راستا تعریف شده قدم برداشته و موجبات توسعه مالی را در همین دوران تحریم و کرونا فراهم نمایند.

او تهیه نقشه راه برای دستیابی به بازار کشورهای هدف را از وظایف دولت دانست که باید با همفکری و نظرات مشورتی بخش خصوصی تدوین نموده و در اختیار صادرنمایندگان قرار دهد.

رئیس اتاق بیرجند معتقد است دولت باید با مطالعات گسترده و با همکاری بخش خصوصی معین کند در هر استان با توجه به ظرفیت های موجود چه محصولی را به چه مقدار و با چه درجه از کیفیتی برای کدام یک از کشورهای هدف فراوری کرد. اگر چنین برنامه ریزی اتفاق افتد، بخش عمده ای از مسائل در برابر صادرات حل شده و قدرت رقابت بخش خصوصی در کشورهای هدف افزایش می یابد.

احتشام بر ضرورت نگاه حمایتی دولت ار بخش خصوصی به جای رقابت با او تاکید نمود و خواهان سرانجام دادن به سیاست های دستوری در عرصه اقتصاد شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1755

به "دولت گستره حمایت از صادرکنندگان را بیشتر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت گستره حمایت از صادرکنندگان را بیشتر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید