دیپلمات آمریکایی: ترامپ 60 درصد جامعه آمریکا را نادیده می گیرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، سفیر سابق آمریکا در آلمان انتقاد شدیدی به سیاست های دونالد ترامپ وارد کرده و گفت که وی 60 درصد مردم جامعه خود را نادیده می گیرد.

دیپلمات آمریکایی: ترامپ 60 درصد جامعه آمریکا را نادیده می گیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان کورنبلوم، سفیر سابق آمریکا در آلمان در مصاحبهیی با روزنامه آلمانی پاسایر نویه پرسه، خروجی فرایند استیضاح ترامپ را یک تبرئه ندانسته و گفت: حتی سناتورهای جمهوریخواه هم اعلام کرده بودند که اتهامات علیه ترامپ قابل توجیه است. رئیس جمهور آمریکا همه اتهاماتی که به او وارد شده است را انجام داده؛ فقط تخلفات وی به انداره کافی قابل توجه نبود که او را از مقام خود برکنار کند.

وی تاکید کرد که این فرایند استیضاح، تصمیم گیری درباره اینکه ترامپ مقصر بود یا نه نبوده است.

کنندگان مجلس سنای آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی در جلسه رأی گیری استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، رأی به تبرئه وی از اتهام سوءاستفاده از قدرت دادند .

فرآیند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه ای شدن مکالمه تلفنی وی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مورد پفراینده فساد اقتصادی فرزند جو بایدن معاون سابق اوباما و رقیب کنونی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا آغاز شد .

در این گفت وگوی تلفنی، ترامپ از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تحقیقاتی درباره پسر جو بایدن که زمانی عضو هیأت مدیره شرکت گاز بوریسما در اوکراین بود، انجام دهد تا فساد اقتصادی وی را برملا کند و از آن برای ضربه زدن به جو بایدن کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری سوء استفاده کند .

این افشاگری باعث شد تا دموکرات های مجلس کنندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ دست به کار شوند و فرآیند استیضاح رئیس جمهور آمریکا در رابطه با دو اتهام سوء استفاده از قدرت و ممانعت در تحقیقات کنگره را آغاز کنند .

دونالد ترامپ اواسط ماه دسامبر (اواخر آذرماه) به دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در فرایند تحقیقات کنگره، در مجلس کنندگان آمریکا استیضاح شد که در اتهام اول، 230 نفر با استیضاح ترامپ در این مورد موافقت و 197 نفر مخالفت کردند و در مورد اتهام دوم یعنی اتهام کارشکنی در کار کنگره، 229 نفر رای مثبت و 198 نفر رای مخالف دادند تا پفراینده استیضاح در اختیار سنا قرار گیرد .

در حالی که دموکرات ها سعی داشتند تعدادی از مقامات دولت ترامپ از جمله جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا را برای ادای شهادت در مورد اتهامات رئیس جمهور این کشور به مجلس سنا احضار کنند، مقاومت سناتورهای جمهوری خواه که اکثریت مجلس سنا را تشکیل می دهند، باعث شد تا تلاش دموکرات ها در این راه ناکام بماند و در نهایت شرایط مطابق میل ترامپ پیش برود .

سفیر سابق آمریکا در آلمان در بخش دیگری از مصاحبه با روزنامه پاسایر نویه پرسه انتقاد سختی به سیاست های ترامپ وارد کرده و پیام ارسال شده از سخنرانی اخیر ترامپ برای ملت مبنی بر اینکه ایالات متحده در سه سال گذشته قدرتمندتر از قبل شده است را رد کرده و گفت: من نظردیگری دارم. قدرت یک کشور را نه اعتماد به نفس رئیس جمهور آن بلکه حقایق تعیین می کند.

وی اضافه کرد: ایالات متحده امروز یک جامعه از هم گسیخته است. ترامپ 60 درصد آمریکایی ها را کنار گذاشته است. اقتصاد به صورت سطحی خوب پیش می رود. اما این رشد اقتصادی بسیار متزلزل است. رشد اقتصادی در آمریکا پایدار نبوده و به هزینه شهفرایندان ضعیف اجتماعی و نسل آینده انجام می شود.

این دیپلمات سابق آلمانی در ادامه گفت: از سوی دیگر ترامپ با یک سیاست خارجی تهاجمی دوستان و دشمنان خود را می رنجاند. این رویکرد ترامپ جهان را خطرناک تر و نه صلح آمیز تر می کند.

وی همچنین گفت که ترامپ دو اصل اساسی سیاست جمهوریخواهان یعنی بودجه با ثبات بدون کسری و تجارت آزاد با جامعه بین المللی را کنار گذاشته است.

وی در عین حال از رضایتمندی از ترامپ در میان شهفرایندان خبر داده و گفت: با توجه به اینکه ما در دوران تغییرات و ناامنی های بزرگ زندگی می کنیم ترامپ از این ناامنی های حاصل از جهانی سازی و دیجیتالی شدن سود می برد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 718

به "دیپلمات آمریکایی: ترامپ 60 درصد جامعه آمریکا را نادیده می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات آمریکایی: ترامپ 60 درصد جامعه آمریکا را نادیده می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید