رئیس کل بانک مرکزی خبرداد؛ افزایش ذخایر اسکناس ارزی ایران در یک سال گذشته

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران: رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: ذخایر اسکناس ارزی کشور طی یک سال گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است و برای بهبود بیش از پیش این شرایط نیز کوشش می گردد.

رئیس کل بانک مرکزی خبرداد؛ افزایش ذخایر اسکناس ارزی ایران در یک سال گذشته

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرناعبدالناصر همتی آدینه شب در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی که با حضور تعداد زیادی از فعالان مالی استان برگزار گردید، اضافه نمود: علاوه بر آن سال جاری بخش مهمی از ارز مورد احتیاج کشور برای واردات به وسیله صادرات غیرنفتی تامین شده است.

وی اضافه نمود: درخواست من از همه فعالان مالی کشور این است که شرایط کشور را درک نمایند زیرا کشورمان در شرایط ویژه ای است و هیچ کس جز مردم و مسوولان ایران به منافع ملی ما فکر نمی کند.

وی بیان نمود: مسائل فعلی کشور قابل حل است ولی باید در کنار هم برای رد شدن از موانع موجود کوشش کنیم.

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه مسائل صادرنمایندگان استان در نحوه برگشت ارز حل می گردد، ادامه داد: باید سعی کنیم بین صادرات و واردات تعادل ایجاد کنیم که در این خصوص نقش فعالان مالی بسیار اثرگذار است.

همتی با ابراز خرسندی از دیدارها و جلسات خوب و سازنده امروز خود با فعالان مالی آذربایجان غربی، گفت: بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور امری لازم است و از این رو معاونت ارزی بانک مرکزی کوشش خواهد نمود مسائل فعالان مالی و صادرنمایندگان در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات را رفع کند.

رییس کل بانک مرکزی در انتها با تعدادی از تولیدنمایندگان استان به صورت جداگانه ملاقات و مسائل آنان را آنالیز و دستورات لازم برای حل مسائل آنها را صادر کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 398

به "رئیس کل بانک مرکزی خبرداد؛ افزایش ذخایر اسکناس ارزی ایران در یک سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کل بانک مرکزی خبرداد؛ افزایش ذخایر اسکناس ارزی ایران در یک سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید