روسیه در صدد ساخت ایستگاه فضایی اختصاصی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، کشور روسیه در دهه اخیر به یکی از قدرتمندترین کشور های دنیا تبدیل شده است و این کشور در صنایع مربوط به تکنولوژی پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است.

روسیه در صدد ساخت ایستگاه فضایی اختصاصی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرنگاران، یکی از حوزه های تخصصی که کشور روسیه در آن فعالیت می نماید، حوزه هوافضا و فضانوردی است. مدتی است که این کشور در حال کار روی ایستگاه فضای خود است و به تازگی نیز ولادیمیر سولوویف، معاون پروژه ایستگاه فضایی روسیه که قرار است Energia نام داشته باشد، اعلام نموده که این ایستگاه فضایی قرار است بین سه تا هفت ماژول بدون سرنشین به همراه دو یا چهار خدمه باشد.

این مدیر همچنین اعلام نمود که مراحل ساخت این ایستگاه فضایی نهایتا تا سال 2025 طول خواهد کشید و هزینه نگهداری از ان احتمالا بین 132 تا 198 میلیون دلار خواهد بود. ظاهرا نگرانی فعلی این تیم روسی، نحوه نگهداری از ایستگاه فضایی خود است چرا که در صورت آسیب دیدن هر کدام از قطعات، هزینه تعمیر قطعه در شرایط خارج از جو زمین بسیار بالا خواهد بود.

مدیر شرکت پیمانکاری که قصد ساخت این ایستگاه فضایی را دارد نیز اعلام نموده که چند روز آینده قصد مذاکره با ناسا در خصوص طول عمر ایستگاه فضایی ساخته شده توسط آن ها را دارد تا از این طریق از نهایت طول عمر ایستگاه فضایی خود مطمئن شوند. ظاهرا علاوه بر مسائل مهندسی مربوط به این ایستگاه فضایی باید بعضی از جنبه های سیاسی و مالی نیز در نظر گرفته گردد.

با این حال هنوز اطلاعات زیادی درباره ایستگاه فضایی روسیه در فضای مجازی منتشر نشده است و باید تا زمان اعلام رسمی این کشور درباره شرایط نهایی پروژه ایستگاه فضایی روسیه منتظر ماند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1284

به "روسیه در صدد ساخت ایستگاه فضایی اختصاصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در صدد ساخت ایستگاه فضایی اختصاصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید