زاخارووا: آمریکا دلایل بحران در مقوله کنترل تسلیحات را نادیده می گیرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید: روسیه هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه آمریکا آماده است از هدف خود برای تحمیل شکست استراتژیک به روسیه دست بردارد و روسیه را به عنوان یک بازیگر مستقل و برابر سیاسی به رسمیت بشناسد تا بتواند معاهده کنترل تسلیحات را حفظ کند، نمی بیند.

زاخارووا: آمریکا دلایل بحران در مقوله کنترل تسلیحات را نادیده می گیرد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: نمایندگان واشنگتن همچنان وانمود می نمایند که بحران در کنترل تسلیحات ربطی به سیاست خصمانه واشنگتن در قبال مسکو ندارد.

وی اضافه کرد:، ما متذکر می شویم که هیچ نکته اساسی نوی در زمینه کنترل تسلیحات وجود نداشت که در آن به نگرانی های روسیه پرداخته شده باشد یا مواضع ما در نظر گرفته شده باشد. ما در خصوص همان درخواست های قدیمی از روسیه برای از سرگیری فوری همکاری با روسیه و بخصوص یک معاهده نو جایگزین استارت صحبت می کنیم.

زاخارووا گفت: اگرچه جیک سالیوان سعی کرد این تماس ها را در بسته ای رنگارنگ تر بپیچد و حتی جوایز خاصی را معین کرد که ظاهراً قرار بود آن ها را برای روسیه مجذوب کننده تر کند، اما واشنگتن همچنان به نادیده گرفتن دلایلی که منجر به بحران در این زمینه شده است، ادامه می دهد.

این دیپلمات اضافه کرد: نمایندگان ایالات متحده همچنان وانمود می نمایند که این بحران به سیاست خصمانه آشکار نسبت به ما که در نهایت شکل یک جنگ ترکیبی کامل علیه کشور ما پیدا نموده است، مرتبط نیست.

به گفته زاخارووا، جدا کردن جنبه های کنترل تسلیحات از زمینه سیاسی عمومی آنطور که جیک سالیوان پیشنهاد کرد، غیرممکن است. کسی در این زمینه نباید تردیدی داشته باشد و هیچ کس نباید به دوران جنگ سرد اشاره کند، از آن موقع تا به امروز ما راه های زیادی رفته ایم، چیزهای زیادی یاد گرفتیم، بنابراین اجازه تکرار اشتباهات قبلی را به خود نخواهیم داد.

به گفته این دیپلمات، اگر آمریکا و متحدانش در ائتلاف ضد روسی واقعاً به احیای اوضاع بین المللی علاقه دارند و می خواهند به کار اساسی در زمینه کنترل تسلیحات بازگردند، باید قبل از هر چیز از این آرزوی غیرمسئولانه و بی پروای خود در ساختن جهانی بر اساس الگوهای آمریکایی به هر قیمتی و دور شدن از مسیری که به وضوح می تواند منجر به یک فاجعه جهانی گردد، دست بردارند.

سخنگوی وزات خارجه روسیه گفت: ضروری است در نهایت درک کنیم که دوران سلطه بلامنازع ایالات متحده به خاتمه رسیده است و هیچ بازگشتی به آن وجود نخواهد داشت. هدف در حال حاضر درک واقعیت نو و شروع ایجاد پایه های عادلانه تر است.

وی تاکید نمود: نظام بین المللی متعادل و مقاوم در برابر استرس، مبتنی بر برابری واقعی، فراگیری و مهم تر از همه بر امنیت غیرقابل تقسیم و نیز در نظر گرفتن منافع و نگرانی های همه کشورها و روش های سیاسی و دیپلماتیک بدون هیچ استثنایی پایدار است.

به گفته زاخارووا، مکانیسم های کنترل تسلیحات و کاهش ریسک استراتژیک می تواند به عنصر مهمی در این سیستم تبدیل گردد و به عنوان یک شبکه امن برای آن عمل کند.

وی تاکید نمود: روسیه روش های سیاسی و دیپلماتیک تضمین امنیت را که می تواند اشکال متفاوت داشته و با فرمت های گوناگون اجرا گردد، رد ننموده است. به هر حال زندگی ثابت نموده که این روش ها در صورتی موثر و قابل قبول هستند که تمامی طرفین خواستار همکاری برابر و سازنده و اجرای صادقانه توافقات باشند بدون هیچ تلاشی برای تقلب یا دور زدن به نفع خود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2147

به "زاخارووا: آمریکا دلایل بحران در مقوله کنترل تسلیحات را نادیده می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: آمریکا دلایل بحران در مقوله کنترل تسلیحات را نادیده می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید