تور ارزان کوبا: کرملین: در ماجرای سندروم هاوانا هیچ دخالتی نداشتیم

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، سخنگوی کرملین با رد ادعای رئیس سازمان سیا مبنی بر دست داشتن روسیه در ماجرای ادعایی موسوم به سندروم هاوانا، گفت مسکو هرگز ارتباطی با این قضیه نداشته است.

تور ارزان کوبا: کرملین: در ماجرای سندروم هاوانا هیچ دخالتی نداشتیم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کوبا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) هرگونه دخالت این کشور در ماجرای ادعایی سندروم هاوانا را تکذیب کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت روسیه هیچ ارتباطی با سندروم کذایی هاوانا، که واشنگتن مدعی است حدود 200 دیپلمات، مقام ها و اتباع آمریکایی را در خارج از کشور تحت تاثیر قرار داده، نداشته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی در این باره شرح داد که این موضوع در جلسات سیاسی در طول سفر ویلیام بِرنز رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) یا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مورد بحث قرار نگرفته است.

سخنگوی کرملین بعلاوه اضافه کرد که نمی تواند در خصوص گفت وگوهای خصوصی صورت گرفته بِرنز با سرویس های امنیتی روسیه اظهار نظر کند.

بر اساس این گزارش، پسکوف گفت: در اینجا ما تنها می توانیم هرگونه اشاره، پیشنهاد یا اظهارات در خصوص دخالت احتمالی طرف روسی در این موارد را قاطعانه رد کنیم. ما کاری به این موضوع نداریم.

روزنامه واشنگتن پست روز گذشته در خبری به نقل از مقام های آمریکایی اطلاع داد، مقام ارشد اطلاعاتی این کشور به روسیه درباره سندروم هاوانا به شدت هشدار داده است.

این بیماری برای اولین بار سال 2016 در میان مقامات سفارت آمریکا در مرکز کوبا گزارش شد و به همین خاطر سندروم هاوانا لقب گرفته است.علائم مرتبط با این بیماری مرموز شامل سرگیجه، سردرد، خستگی، تهوع، اضطراب، مسائل شناختی، صدای زنگ در سر و از دست دادن حافظه است. مقامات آمریکایی بر این باور هستند که این علائم ناشی از نوعی منبع انرژی مستقیم است.

این در حالی است که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه چندی پیش

درباره تحقیقاتی که نشان می دهد دلیل وقوع بیماری در میان دیپلمات های آمریکایی در سراسر دنیا موسوم به سندرم هاوانا جیرجیرک ها بودند، نوشت: حقیقت حتی خنده دارتر از کاریکاتور است. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1817

به "تور ارزان کوبا: کرملین: در ماجرای سندروم هاوانا هیچ دخالتی نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان کوبا: کرملین: در ماجرای سندروم هاوانا هیچ دخالتی نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید