زمان تحویل اس ـ 500 به ارتش روسیه اعلام شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، الکسی کریوروچکو ، معاون وزیر دفاع روسیه به مجله روسی دفاع ملی (ناسیونالنایا آبارونا) گفت نیروهای مسلح روسیه قصد دارند اولین سامانه های موشکی پدافند هوایی اس ـ 500 را در سال آینده میلادی تحویل بگیرند.

زمان تحویل اس ـ 500 به ارتش روسیه اعلام شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مدتی قبل معاون وزیر دفاع روسیه ضمن اعلام خبر فراوری سامانه اس 500 از انعقاد قرارداد دولتی برای خریداین سامانه اطلاع داد.

وی گفت: این قرارداد در سال 2021 منعقد می گردد و در آن تحویل این سامانه های موشکی به ارتش تا سال 2025 پیش بینی شده است.

وی اعلام نمود: هم اکنون مرحله آزمایش های مقدماتی در حال اجرا است و بخش مادی (این موشک ها) در میدان آزمایش قرار دارند.

لازم به ذکر است که تحویل سامانه های موشکی دوربرد پدافند هوایی اس ـ 500 به ارتش روسیه طی چند سال گذشته به طور مکرر به تأخیر افتاده است.

سامانه S500

پاول سوزینف طراح ارشد آلماز - آنتی، موسسه سازنده اظهار داشته اس ـ 500 قادر خواهد بود اهداف واقع در فاصله صدها کیلومتری از زمین را رهگیری کند.

اس ـ 500 پرومتی (Triumfator-M)، نسل تازه سامانه های دفاع هوایی زمین به هوا است. این سامانه یک سامانه اونیورسال دوربرد برای رهگیری در ارتفاع زیاد با پتانسیل افزایش یافته دفاع موشکی بوده و قادر به رهگیری موشک های بالستیک است.

اس ـ 500 سیستمی پیشرفته است که نه تنها قادر به هدف قرار دادن اهداف بالستیک بوده ، بلکه بعلاوه اهداف آیرودینامیکی (هواپیماها ، هلیکوپترها و سایر اهداف هوایی) و بعلاوه موشک های کروز را مورد هدف قرار می دهد.

شعاع تخریبی اس ـ 500 در حدود 600 کیلومتر است. علاوه بر این، این سیستم قادر خواهد بود تا ده هدف مافوق صوت بالستیک را که با سرعتی تا هفت کیلومتر در ثانیه پرواز می نمایند، شناسایی کند و به طور همزمان برخورد کند و بعلاوه کلاهک موشک های هایپر سونیک را از بین ببرد.

سامانه Patriot Advanced Capability-3

اس ـ 500 از لحاظ مشخصات خود به اندازه قابل توجهی از اس 400 و رقیب آمریکایی آن یعنی Patriot Advanced Capability-3 برتر است.

اینفوگرافیکی از سامانه S 500

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1400 بروزرسانی: 28 مرداد 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1658

به "زمان تحویل اس ـ 500 به ارتش روسیه اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان تحویل اس ـ 500 به ارتش روسیه اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید