انتها شرکت مخابرات وارد پروژه ملی فیبر نوری شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، شرکت مخابرات ایران به عنوان هشتمین اپراتور وارد پروژه فیبر نوری شد و باید تا تابستان 1404، هفت میلیون پورت FTTH به کاربران تحویل دهد.

انتها شرکت مخابرات وارد پروژه ملی فیبر نوری شد

از اوایل سال جاری، شرکت مخابرات با وزارت ارتباطات دچار اختلاف شد و حتی در تابستان، پروانه فعالیت این شرکت تایید و تمدید نشد تا با مسائل جدی روبرو گردد.

مخابرات در طرح نجما مشغول توسعه فیبر نوری بود ولی تا به امروز وارد پروژه ملی توسعه فیبر نوری نشده؛ در حالی که در طرح اولیه این پروژه، بزرگ ترین سهم و نقش برای مخابرات ایران در نظر گرفته بود.

اوایل تیرماه هم خبرهایی مبنی بر به گوش رسید ولی با گذشت سه ماه از آن، همه منتظر بودیم تا پایان کشمکش مخابرات و وزارت ارتباطات چه می گردد.

حالا، امروز سوم آبان ماه، روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد پروانه یکپارچه خدمات ارتباطی (UNSP) برای شرکت مخابرات ایران صادر شده است و این شرکت رسما وارد پروژه فیبر نوری شد.

رگولاتوری می گوید عصر روز گذشته (سه شنبه 2 آبان) در جلسه ای با حضور امیر لاجوردی، رئیس رگولاتوری و مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، این شرکت با پذیرش تعهدات قانونی و شرایط عمومی، پروانه UNSP دریافت کرد و به عنوان هشتمین اپراتور کشور وارد طرح FTTH شد.

با ورود مخابرات به پروژه فیبر نوری، اکنون توسعه فیبر و کابل کشی زیرساختی این شرکت، منسجم تر و زیر نظر وزارت ارتباطات خواهد بود و براساس چارچوب های کلی این وزارت خانه پیش می رود.

مخابرات متعهد شده است تا تابستان 1404، هفت میلیون پورت اینترنت فیبر نوری تحویل کاربران و کسب وکارها بدهد. به این ترتیب، تقریبا یک سوم کل 20 میلیون پورت FTTH را شرکت مخابرات در سراسر کشور پوشش خواهد داد.

چندی پیش، مدعی شد متقاضیان دریافت اینترنت فیبر نوری در شهر تهران، یک شماره تلفن ثابت یا موبایل اعلام نمایند تا شرایط واگذاری پورت FTTH به آن ها آنالیز گردد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 3 آبان 1402 بروزرسانی: 3 آبان 1402 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 2190

به "انتها شرکت مخابرات وارد پروژه ملی فیبر نوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها شرکت مخابرات وارد پروژه ملی فیبر نوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید