سریع ترین ابررایانه دنیا با کرونا مبارزه می نماید

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، دانشمندان آمریکایی برای شناسایی ترکیباتی که می توانند از گسترش کروناویروس پیشگیری نمایند، از سریع ترین ابررایانه دنیا استفاده کردند.

سریع ترین ابررایانه دنیا با کرونا مبارزه می نماید

به نقل از سی ان ان، گسترش کروناویروس در دنیا، چالش بی سابقه ای را برای دانشمندان پدید آورده است، اما شاید سرعت گسترش کروناویروس بتواند کیفیت پژوهش ها را ارتقا بدهد.

دانشمندان آزمایشگاه ملی اوک ریج (ORNL) آمریکا تصمیم گرفتند تا برای ارزیابی بهتر کروناویروس، از ابررایانه شرکت آی بی ام (IBM) استفاده نمایند که می تواند برای تحلیل ترکیبات دارو و این که چه داروهایی می توانند جلوی رسیدن عفونت ویروسی به سلول های میزبان را بگیرند، هزاران شبیه سازی انجام دهد.

این ابررایانه موسوم به سامیت (Summit) که سریع ترین ابررایانه دنیا به شمار می رود، می تواند گام موثری برای ابداع موثرترین روش درمان باشد.

سامیت در آنالیز ها توانست به ارزیابی ترکیباتی بپردازد که قابلیت اتصال به کروناویروس را دارند و می توانند با این کار، از چسبیدن آن به سلول های سالم بدن پیشگیری نمایند. نتایج ارزیابی ها نشان داد که 77 ترکیب متفاوت می توانند از چسبیدن کرونا به سلول های بدن پیشگیری نمایند.

داده های این پژوهش، جهت را برای انجام شدن پژوهش های آینده روشن خواهند کرد و می توانند تجربیات لازم را برای فراوری واکسن کروناویروس فراهم نمایند.

سامیت در سال 2014 به سفارش وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا (DOE) با هدف حل کردن مسائل دنیای ساخته و ارائه شد.

این ابررایانه، یک میلیون بار قوی تر از سریع ترین لپ تاپ ها کار می نماید؛ در نتیجه به فرایند پژوهش ها سرعت می دهد.

جرمی اسمیت (Jeremy Smith)، مدیر مرکز بیوفیزیک مولکولی آزمایشگاه ملی اوک ریج در بیانیه ای گفت: نتایج این آنالیز، به معنای یافتن یک روش درمانی قطعی برای مقابله با کروناویروس نیست، اما این نتایج می توانند به آگاهی پژوهشگران و آنالیز های بیشتر یاری نمایند.

این پژوهش در مجله ChemRxiv به چاپ رسید،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 797

به "سریع ترین ابررایانه دنیا با کرونا مبارزه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین ابررایانه دنیا با کرونا مبارزه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید