شیلات مازندران اقتصادمحور، دانش بنیان و پیشتاز در کشور باشد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، شیلات باید اقتصادمحور، دانش بنیان و پیشتاز در کشور باشد چراکه مازندران در حوزه های شیلاتی دارای برند و ظرفیت های خوبی است .

شیلات مازندران اقتصادمحور، دانش بنیان و پیشتاز در کشور باشد

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری، حسن عنایتی کلیجی صبح امروز در دیدار با تشکل های شیلاتی استان با بیان اینکه شیلات یک ظرفیت با ارزش و دارای اهمیت در کشاورزی مازندران است که سهم اقتصادی آن در استان بسیار مهم است، گفت: در حوزه اقتصاد دریا ضعیف هستیم و از 340 کیلومتر نوار ساحلی و شیلاتی استان بهره برداری ناچیزی داریم.

وی گفت: شیلات باید اقتصادمحور، دانش بنیان و پیشتاز در کشور باشد چراکه مازندران در حوزه های شیلاتی دارای برند و ظرفیت های خوبی است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه علی رغم اینکه تولیدکنندگان بزرگی در حوزه شیلاتی استان داریم اما اقدامات ما در زمینه فعالیت های شیلاتی به اندازه کافی نیست و به صادرات قابل قبول و جایگاه واقعی خود در بازارهای خارجی دست پیدا نکردیم.

عنایتی اضافه نمود: پایانه صادرات محصولات شیلاتی باعث افزایش ارزش اضافه نموده می شود و همین امر سبب می شود سهم ما از صادرات این کالا ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: باید از تکنولوژی روز دنیا در مزارع شیلاتی استفاده کنیم و همه واحدهای شیلاتی را با فناوری های تازه آشنا کنیم تا ضریب نفوذ دانش و تکنولوژی در واحدهای تولیدی شیلاتی افزایش پیدا کرده و تولید اقتصادی شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: محصول تولیدی شیلات استان از سلامت کافی برخوردار بوده و به عنوان منبع مهم تغذیه ای مردم است و این تولیدات باید در سبد خانوار پررنگ تر باشد.

این مسؤول با بیان اینکه افزایش بهره وری در واحدهای شیلاتی باید تسری پیدا کند و این حوزه هم دارای بهره وری لازم و کافی باشد، گفت: شیلات مازندران ظرفیت خوبی برای افزایش سهم صادرات و گردش اقتصادی استان است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1962

به "شیلات مازندران اقتصادمحور، دانش بنیان و پیشتاز در کشور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیلات مازندران اقتصادمحور، دانش بنیان و پیشتاز در کشور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید