عمر البشیر به زندان منتقل شد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، انتقال عمر البشیر به زندان، بازداشت رهبران حزب کنگره ملی وابسته به البشیر و سفر یک هیات عالی رتبه مصری به سودان از جمله رویدادهای تازه سودان به شمار می رود.

عمر البشیر به زندان منتقل شد

به گزارش ایرنا، دو منبع مطلع از خانواد البشیر اعلام نمودند که رئیس جمهور برکنار شده شامگاه سه شنبه به زندان کوبر در پایتخت منتقل شده است.

منابع مطلع در سودان به خبرگزاری رویترز گفتند که البشیر از زمان برکناری توسط ارتش در 11 آوریل، تحت مراقبت شدید در مقر ریاست جمهوری قرار داشت.

این در حالی است که یک منبع مطلع نزدیک البشیر پیشتر گفته بود که وی در خانه ای در خارطوم پایتخت این کشور تحت حفاظت نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

  • سفر هیات مصری به سودان

پایگاه خبری بوابه الاهرام گزارش داد که یک هیات بلند پایه مصری راهی سودان شده تا ضمن اطلاع یافتن از تحولات جاری و شتاب زده در سودان، حمایت کامل قاهره را از همه گزینه های مردم سودان اعلام کند.

  • بازداشت رئیس سابق مجلس سودان

مقامات سودانی اعلام نمودند که ابراهیم احمد عمر رئیس سابق مجلس سودان به محض بازگشت از دوحه پایتخت قطر بازداشت شد.

روزنامه سودانی التیار نیز گزارش داد که رهبران حزب کنگره ملی وابسته به عمر البشیر بازداشت و به زندان کوبر در خرطوم منتقل شدند.

  • نهادهای دولتی سودان باید در حساب های بانکی خود شفاف سازی نمایند

عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان با صدور دستوری همه نهادهای دولتی را به شفاف سازی در حساب های بانکی و سپرده های خود در داخل و خارج کشور ملزم کرد.

طبق این دستور، همه وزارتخانه ها، موسسات، شرکت ها و ارگان های دولتی باید اطلاعات لازم را درباره حساب های بانکی، سپرده ها، اوراق بهادار، پول های نقد، اشیاء گرانبها از جمله طلا و جواهر در داخل و خارج از سودان در اختیار مقامات قرار دهند.

در پی اعتراض های مردمی در سودان، ارتش این کشور پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه ای برکناری البشیر را پس از 30 سال حکومت، تایید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه ممنوعیت رفت و آمد در این کشور شمال آفریقا اعلام نمود.

همچنین مقرر شد که شورای نظامی انتقالی به ریاست عوض بن عوف وزیر دفاع به مدت دو سال زمام امور را در دست گیرد. اما بن عوف یک روز بعد از سمت خود استعفا داد و عبدالرحمن البرهان برای این سِمت مشخص شد.

تظاهرات مردم سودان علیه البشیر از دسامبر 2018 (آذر- دی 97) آغاز و موجب شد تا رییس جمهوری این کشور در فوریه 2019 (بهمن- اسفند 97) با انحلال دولت، به مدت یک سال وضعیت فوق العاده در سودان اعلام کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 115

به "عمر البشیر به زندان منتقل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمر البشیر به زندان منتقل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید