غربی ها در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین از چه کسی حمایت می کنند؟

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به عقیده کارشناس نشریه پولیتیکو: کشورهای غربی جایگزین بهتری برای پیتر پروشنکو رئیس جمهوری کنونی اوکراین نمی بینند و با وجود اشتباهات وی، حاضرند همچنان از او حمایت کنند تا کی یف باردیگر تحت نفوذ روسیه قرار نگیرد.

غربی ها در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین از چه کسی حمایت می کنند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، آدرین کاراتنیتسکی کارشناس مسائل سیاسی در مقاله ای برای نشریه پولیتیکو آمریکا نوشته است: سیاستمداران غربی حاضرند تا چشمان خود را به روی اشتباهات زیاد پیتر پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین بسته و در انتخابات ریاست جمهوری آینده در این کشور، همچنان از او حمایت کنند تا مانع از آن شوند که نامزدهایی که ممکن است کی یف را بار دیگر تحت نفوذ روسیه در آورند به پیروزی نرسند.

به عقیده این کارشناس، پیروزی یولیا تیموشنکو یا ولادیمیر زلنسکی منجر به وخامت اوضاع در اوکراین شده و امکان آن را به مسکو خواهد داد تا نفوذش را در اوکراین افزایش دهد. به همین دلیل پایتخت های غربی به این نتیجه رسیده اند: پروشنکو با وجود آهنگ بسیار کند اجرای اصلاحات در اوکراین، تنها شانس برای باقی ماندن این کشور در جهت نزدیکی به غرب و ممانعت از بازگشت آن به سمت روسیه است.

این کارشناس آمریکایی همچنین معتقد است که پروشنکو به خوبی خود را بعنوان یک دیپلمات خوب و مورد اعتماد واشنگتن نشان داده: تحریم های ضدروسی را تقویت کرده و همکاری های این کشور با آمریکا در عرصه نظامی را افزایش داده و ارتشی نسبتا قدرتمند به وجود آورده است. به گفته وی، رئیس جمهوری کنونی اوکراین نفوذ روسیه در عرصه فرهنگی این کشور را تا حد زیادی کاهش داده، فعالیت شبکه های تلویزیونی و شبکه های اجتماعی روسی را متوقف کرده، با موفقیت ایجاد کلیساهای ارتدوکس مستقل از روسیه را لابی کرده است.

آدرین کاراتنیتسکی یادآور شده است، عدم رضایت مردم اوکراین از سیاست های رئیس جمهور پروشنکو به اقدامات تبلیغاتی روسیه بازمی گردد که تلاش می کند تا وی را رهبری ضعیف، ناتوان و ناموفق در تأمین نظم و سر و سامان دادن به اوضاع داخلی در اوکراین نشان دهد.

به عقیده وی، جایگزین دیگری برای پروشنکو در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین وجود ندارد، چرا که سیاستمداران دیگر ممکن است روابط کی یف با اروپا و آمریکا را تضعیف کرده و پیشرفت های به دست آمده کنونی را از بین ببرند.

بر اساس نظرسنجی های اخیر در اوکراین رقابت اصلی در مبارزات انتخاباتی کنونی بین این سه نامزد پست ریاست جمهوری است: از لحاظ میزان محبوبیت ولادیمیر زلنسکی در جایگاه نخست، یولیا تیموشنکو در مقام دوم و سپس پیتر پروشنکو در جایگاه سوم قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 99

به "غربی ها در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین از چه کسی حمایت می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربی ها در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین از چه کسی حمایت می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید