فروش گوشت جوجه فراوری شده در آزمایشگاه شروع می گردد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی نت، ناگت های جوجه این رستوران سنگاپوری با استفاده از سلول های بنیادی جوجه فراوری شده اند و با این تحول سنگاپور به اولین کشور دنیا مبدل شد که مجوز مصرف عمومی چنین گوشتی را صادر نموده است.

فروش گوشت جوجه فراوری شده در آزمایشگاه شروع می گردد

انتظار می رود در آینده و پس از مصرف عمومی گوشت جوجه آزمایشگاهی و معین شدن میزان پذیرش این نوع گوشت در جوامع مختلف، شاهد فراوری و مصرف گوشت آزمایشگاهی گاو و بره نیز باشیم.

در فرایند فراوری گوشت آزمایشگاهی هیچ حیوانی کشته نمی گردد و با کشت سلول های حیوانات در محیط آزمایشگاه و تغذیه کردن این سلول ها با مواد مغذی در راکتورهای زیستی کوچک زمینه برای رشد آنها فراهم می گردد.

بر اساس برنامه ریزی دولت سنگاپور تا سال 2030 بیش از 30 درصد گوشت مصرفی در این کشور در محیط آزمایشگاهی فراوری خواهد شد. مزیت استفاده از این روش آن است که با استفاده از تنها یک سلول می توان مقدار نامحدودی گوشت فراوری کرد. کاهش کشتار حیوانات، کمتر شدن مصرف آب و گیاهان، مقابله با جنگل زدایی و کاهش فراوری گازهای گلخانه ای که به حفظ بهتر محیط زیست می انجامد از جمله مزایای فراوری و مصرف گوشت آزمایشگاهی تلقی می گردد.

لازم به ذکر است کشورهایی مانند آمریکا، چین و بعضی کشورهای اروپایی نیز سرمایه گذاری برای فراوری گوشت آزمایشگاهی را شروع نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1248

به "فروش گوشت جوجه فراوری شده در آزمایشگاه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش گوشت جوجه فراوری شده در آزمایشگاه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید