قیمت CNG برای کاهش مصرف بنزین،تعدیل گردد، طلب 7هزار میلیارد ریالی

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، اردشیر دادرس در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه 96 درصد تاکسی ها و 75 درصد خودروهای حمل و نقل عمومی دوگانه سوز هستند، گفت: در شرایطی که اوضاع و محدودیت های مالی اجازه افرایش قیمت حامل های انرژی را نمیدهد، حمایت و جایگزینی CNG بجای سوخت مایع می تواند گام موثری در کاهش مصرف بنزین باشد.

قیمت CNG برای کاهش مصرف بنزین،تعدیل گردد، طلب 7هزار میلیارد ریالی

وی ادامه داد: اکنون قیمت هر مترمکعب گاز CNG، 420 تومان است، به عبارتی دیگر نرخ CNG 60 درصد نرخ بنزین است در حالی که در جهان قیمت گاز 15 تا 20 درصد قیمت بنزین است.

وی گفت: برای مدیریت مصرف بنزین لازم نیست قیمت آن را بالا ببریم بلکه با کاهش قیمت CNG می توان میل مصرف را از سمت بنزین به سوی گاز راهنمایی کرد.

دادرس با اشاره به اینکه طبق قانون باید سالانه 25 درصد خودروهای فراوریی کشور گازسوز باشند، گفت: این در حالی است که هم اکنون سهم فراوری خودروهای گازسوز بین 5 تا 6 درصد یا حتی کمتر است.

رییس انجمن صنفی CNG کشور با اعلام اینکه بین سال های 95-94 هیچ گونه افزایش نرخ کارمزد نداشته ایم، توضیح داد: بین سال های 94 و 95 میزان مطالبات ما حدود 2.5 هزار تا 3هزار میلیارد ریال بود که در حال حاضر این رقم به حدود 7 هزار میلیارد ریال رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 85

به "قیمت CNG برای کاهش مصرف بنزین،تعدیل گردد، طلب 7هزار میلیارد ریالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت CNG برای کاهش مصرف بنزین،تعدیل گردد، طلب 7هزار میلیارد ریالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید