مراجعه 7401 نفر به مراکز مشاوره پلیس

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران/گیلان فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 7401 نفر به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان مراجعه نموده اند، گفت: 73 درصد از پرونده های ارجاعی به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری استان منجر به صلح و سازش شده است.

مراجعه 7401 نفر به مراکز مشاوره پلیس

از وبلاگ کوهنوردی پورسه دیدن فرمایید.

سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: مشاوره، فرآیندی است که به وسیله آن به اشخاص یاری می گردد که اهداف خود را معین نمایند، تصمیم گیری مناسب داشته و مسائل فردی، اجتماعی و تحصیلی خود را حل نمایند.

این مقام ارشد انتظامی، خدماتی که به صورت رایگان در مرکز و دوایر مشاوره کلانترهای استان ارائه می گردد را شامل مشاوره خانوادگی، فردی، تربیتی، تحصیلی، روانی، شغلی، مالی، ازدواج، تحصیلی، حقوقی و روانسنجی گفت و اضافه کرد: هدف از تاسیس مراکز مشاوره ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی همراه با اعتماد بین مردم و پلیس، شناسایی ریشه ها و زمینه های بروز رفتارهای ناهنجار و بزهکارانه، کاهش بار انتظامی و قضائی پلیس و کاهش مسائل اجتماعی مردم است.

سردار ملکی با بیان اینکه در هشت ماه نخست امسال 7401 نفر به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان مراجعه نموده اند، توضیح داد: از این تعداد، 1597 نفر به مرکز مشاوره و 5804 نفر نیز به دوایر مشاوره کلانتری ها مراجعه نموده و از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شده اند.

وی توضیح داد: از بین مراجعان، 3341 نفر به عنوان شاکی و یا پرونده ارجاعی از دستگاه قضائی یا یگان های انتظامی و 2463 نفر نیز به صورت خود معرف و بدون شکایت از فردی خاص و برای دریافت خدمات مشاوره ای به این دوایر مراجعه نموده اند.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: با کوشش کارشناسان مشاوره و مددکاری انتظامی استان از 3341 پرونده ارجاعی، 2456 پرونده معادل 73 درصد پرونده ها به صلح و سازش منجر شده است.

سردار ملکی اعلام کرد: مسائل خانوادگی با 44 درصد، مشاوره پیش از ازدواج با 12 درصد، مسائل تربیتی با 11 درصد، مشاوره فردی با 10 درصد، مسائل روانی با 9 درصد، مشاوره تحصیلی با درصد و مسائل مربوط به حوزه اجتماعی و شغلی با 6 درصد، بیشترین میزان مراجعان به مرکز و دوایر مشاوره را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 551

به "مراجعه 7401 نفر به مراکز مشاوره پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراجعه 7401 نفر به مراکز مشاوره پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید