مشکل جدید بیماران ام اس پس از گرانی و تحریم ها

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، رئیس انجمن بیماران ام اس خوزستان با اشاره به مسائل بیماران ام اس پس از اعمال تحریم ها، گفت: برخی از بیماران ام اس دچار اختلالات ادراری هستند و گرانی پوشک یکی از معضلات کنونی این بیماران است.

مشکل جدید بیماران ام اس پس از گرانی و تحریم ها

دکتر نسترن مجدی نسب در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص وضعیت دارویی بیماران ام اس اظهار کرد: پس از اعمال تحریم ها خوشبختانه قیمت داروهای بیماران ام اس تغییری نکرده و داروی اصلی بیماران در دسترس واقع شده است و مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با این وجود پس از اعمال تحریم ها و افزایش قیمت اجناس، مسائل بیماران ام اس جدای از مسائل جاری جامعه نیست و به تبع دچار مسائلی شده اند.

مجدی نسب یکی از معضلات کنونی بیماران ام اس را گران شدن پوشک دانست و گفت: نگرانی پوشک یکی از مسائلی است که بیماران ام اس با آن روبرو هستند. برخی بیماران ام اس ناتوانی و اختلالات ادراری دارند و در این زمینه با مشکل روبرو شده اند.

رئیس انجمن ام اس به دیگر مسائل این بیماران بیان نمود: نداشتن خیابان استاندارد برای بیماران معلول یکی دیگر از مسائل بیماران ام اس است. در واقع مسائل معلولین و ناتوان جسمی شامل حال بیماران ام اس می شوند اما خوشبختانه همه بیماران ام اس معلولیت جسمی ندارند و ممکن است به ظاهر سالم باشند.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه انجمن بیماران ام اس در بیمارستان واقع شده است و در مرکز شهر نیست رفت و آمد بیماران دچار مشکل است.

مجدی نسب گفت: بیماران ام اس احتیاج به مراقبت در منزل دارند تا تیم مراقبت در منزل (تیم های پزشکی، توان بخشی و روانی) کار درکمان این بیماران را در منزل انجام دهند اما برای این بیماران تیم مراقبت در منزل وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 27

به "مشکل جدید بیماران ام اس پس از گرانی و تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل جدید بیماران ام اس پس از گرانی و تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید