مقاله: شهر ممنوعه پکن (چین)

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، تا سال 1924 زمانی که آخرین امپراتور چین از بخش شمالی بیرون رانده شد، 14 امپراتور از سلسله مینگ و 10 امپراتور از سلسله کینگ در اینجا زندگی کردند و به مردم حکم راندند. از آنجا که شهر ممنوعه برای حدود 5 قرن یک کاخ سلطنتی بوده، در نتیجه این محوطه منزلگاه تعداد بی شماری از آثار باستانی نادر و گنجینه های با ارزش است. این قصر در سال 1987 در لیست جهانی میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد. موزه قصر حالا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و مکانی است که هیچ یک از مسافران تور چین از دیدنش غافل نمی شوند. ساخت این مجموعه قصر در سال 1407 در زمان پنجمین سال سلطنت سومین امپراتور از سلسله مینگ یعنی امپراتور چنگزو آغاز شد. ساخت آن 14 سال بعد در سال 1420 خاتمه پیدا کرد. سال بعدش پایتخت چین از نانجینگ به پکن انتقال پیدا کرد. گفته می شود برای ساخت این قصر حدود یک میلیون کارگر به اضافه 100 هزار هنرمند مجبور به انجام کاری طولانی مدت و سخت شدند. سنگ های مورد نیاز برای ساخت این مجموعه از منطقه فانگ شان استخراج شدند. همچنین گفته می شود هر 50 متر در امتداد جاده یک چاه حفر می شد تا در زمستان آب روی سطح زمین ریخته شود و به این ترتیب کارگران بتوانند با هل دادن سنگ های بزرگ روی یخ ها آن ها را به شهر برسانند. مقدار عظیمی از الوار و دیگر مواد مورد نیاز هم از دیگر استان ها به اینجا آورده شدند.

مقاله: شهر ممنوعه پکن (چین)

تاکسی ها اجازه ندارند به هیچ عنوان در بیرون ورودی اصلی شهر ممنوعه توقف کنند. راننده ها هم از این قانون اطلاع دارند و اگر تاکسی بگیرید شما را چند صد متر دورتر از دیوار سرخ رنگ مشهور شهر ممنوعه پیاده می کنند. هر جای شهر که بودید تاکسی گرفته و به تاکسی ها عبارت گو گونگ را بگویید. بسیاری از راننده ها نام انگلیسی شهر ممنوعه (Forbidden City) را هم می دانند؛ می توانید آن را هم استفاده کنید. در مقایسه با استانداردهای کشورهای غربی، تاکسی ها ارزان هستند. نیازی به دادن انعام هم نیست.

شهر ممنوعه، کاخ سلطنتی امپراتورهای چین از زمان سلسله مینگ تا پایان سلسله کینگ بوده است. این مکان به عنوان خانه امپراتور چین و خانواده او استفاده می شده و مرکز سیاسی و تشریفاتی حکومت چین به مدت تقریبا 540 سال بوده است. با بیش از 14.6 میلیون بازدیدکننده در سال موزه قصر پکن یا همان شهر ممنوعه پر بازدیدترین موزه جهان است.

منبع مقاله: شهر ممنوعه پکن (چین)

انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1753

به "مقاله: شهر ممنوعه پکن (چین)" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: شهر ممنوعه پکن (چین)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: شهر ممنوعه پکن (چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید