مهار 2 سیلاب ورودی در حوضه کرخه

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: طی بارش های مؤثر هفته گذشته و اواسط آذرماه دو سیلاب ورودی در سد کرخه به طور کامل مهار شد.

مهار 2 سیلاب ورودی در حوضه کرخه

از وبلاگ وردپرس پارسی دیدن فرمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، داریوش بهارلویی با اعلام اینکه دو سیلاب با دبی حداکثر لحظه ای 1200 و 1400 مترمکعب بر ثانیه طی چند روز اخیر توسط سد کرخه مهار شده است، اضافه نمود: بارش های اخیر، بیشترین اثر را بر روی حوضه های کرخه و دز داشته است و در سایر سدها و حوضه ها نیز شاهد افزایش رواناب بوده ایم.

وی توضیح داد: بارش های دهه دوم آذر ماه، بخشی از کمبود ورودی های آب را جبران نموده ولی همچنان نسبت به شرایط طبیعی قابل انتظار، میزان آب موجود در سدها کمتر است.

بهارلویی ادامه داد: شواهد وقوع خشکسالی ملایم هیدرولوژیکی در حوضه های آبریز قابل رصد بوده که تشدید و یا تضعیف آن بسته به وقایع بارشی در ماه های آینده است.

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: تاکنون میزان ورودی آب به مخازن سدهای استان خوزستان دو میلیارد و 516 میلیون مترمکعب بوده که به ازای آن پنج میلیارد و 39 میلیون مترمکعب آب برای مصارف مختلف رها گشته است که این ارقام بیانگر استفاده حدود دو میلیارد و 500 میلیون مترمکعب از حجم استراتژیک و ذخایر سدها از ابتدای آغاز سال آبی تا اواسط آذرماه است.

بهارلویی در خاتمه اظهار کرد: در شرایط فعلی تاب آوری رودخانه کرخه در پایین دست سد، 500 مترمکعب بر ثانیه است که درنتیجه هر جریان ورودی و خروجی بیش از این میزان می تواند موجب آب گرفتگی مناطقی از جهت رودخانه گردد؛ اگرچه اقدامات مناسبی برای افزایش تاب آوری رودخانه کرخه با ترمیم و تحکیم سیل بندها در حال انجام بوده که می تواند یاری شایان توجهی به مدیریت سیلاب در صورت وقوع کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 547

به "مهار 2 سیلاب ورودی در حوضه کرخه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار 2 سیلاب ورودی در حوضه کرخه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید