شرایط آبی تالاب بین المللی قوری گول خوب نیست

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از شرایط آبی نامساعد تالاب بین المللی قوری گول اطلاع داد.

شرایط آبی تالاب بین المللی قوری گول خوب نیست

حسن عباس نژاد با اعلام این خبر، گفت: تالاب بین المللی قوری گول سال جاری با توجه به کاهش مقدار بارندگی و وقوع شرایط خشکسالی در منطقه و بعلاوه شرایط نابسامان کانال آبرسانی آن نسبت به سال های گذشته شرایط مساعدی بلحاظ آبگیری و تامین حقابه نداشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده از طرف شرکت آب منطقه ای استان مقدار آب ورودی تالاب در سال آبی جاری 0.96 میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با سال آبی قبلی(1.4میلیون متر مکعب) به مقدار 0.44 میلیون متر مکعب کاهش آبگیری داشته است.

عباس نژاد گفت: تراز آبی تالاب درپایان فصل آبی جاری به 1911.78 رسیده که نسبت به تراز زمان مشابه سال قبل(1912.31) به مقدار 53 سانتی متر کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه آبگیری تالاب قوری گول هر سال از اواسط آبان ماه آغاز و تا اواسط اردیبهشت ماه سال بعد ادامه پیدا می نماید، گفت: شرایط آبی فعلی تالاب نشان می دهد اگر در فصل آبی نو فرایند آبگیری این تالاب به نحو مطلوب صورت نگیرد چه بسا در سال آینده شاهد خشک شدن کامل این تالاب مهم در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی،منابع تأمین کنندهٔ آب این تالاب از آب های جاری ناشی از برف و باران و تعدادی چشمه های زیرزمینی است که در کف آن جریان دارند.

با توجه به اهمیت زیست محیطی دریاچه قوریگل، این تالاب جزو تالاب های بین المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر می باشد، این تالاب به خاطر پذیرا بودن فصلی شماری از پرندگان حمایت شده مهاجر، حائز اهمیت ملی و بین المللی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1713

به "شرایط آبی تالاب بین المللی قوری گول خوب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آبی تالاب بین المللی قوری گول خوب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید