موافقت وزیر دفاع ژاپن با ایجاد خط مستقیم ارتباطی با چین

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، وزیر دفاع ژاپن با ایجاد یک خط ارتباطی مستقیم میان ژاپن و چین از سال آینده میلادی موافقت کرد.

موافقت وزیر دفاع ژاپن با ایجاد خط مستقیم ارتباطی با چین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت دفاع ژاپن با اشاره به مذاکرات مستقیم میان وزرای دفاع چین و ژاپن گفت نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن با شروع به کار یک خط مستقیم ارتباطی با چین در سال آینده موافقت کرد.

کیشی روز دوشنبه یک تماس ویدیویی با وی فنگ برقرار کرد که در این تماس مقام ارشد نظامی ژاپن بر اهمیت حفظ ثبات در تنگه تایوان تاکید نمود.

به نظر می رسد دولت نو ژاپن تحت مدیریت فومیو کیشیدا که یک سیاستمدارا میانه رو است بر اهمیت برگزاری نشست و مصاحبه با رئیس جمهوری چین تاکید دارد.

البته در این جهت سنگ اندازی هایی نیز صورت می گیرد که نمونه آن اظهارات شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن مبنی بر واکنش کشورش به حمله چین به تایوان یکی از این موارد بود.

آبه که اکنون سمتی در دولت ندارد با هوشمندی خاص خود توانست پیغام مدنظر ژاپن را به گوش دولت چین برساند؛ پیغامی که مسلما به حساب اظهار نظر رسمی دولت ژاپن نوشته نخواهد شد.

البته چین نیز به این موضوع واکنش نشان داد. هوا چون یینگ دستیار وزیر خارجه چین در ملاقات با هایدو تارومی سفیر ژاپن، اظهارات شینزو آبه را اشتباه و مغایر با معیارهای اساسی روابط بین دو کشور ارزیابی نموده است.

همانطور که قابل حدس بود هیروکازو ماتسونو وزیر کابینه ژاپن نیز در واکنش به این اقدام چین، گفت: توکیو مخالف این گونه اقدامات چین است هرچند دولت ژاپن در جایگاهی نیست که بخواهد درباره اظهارات کسانی که خارج از دولت هستند، اظهارنظر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1835

به "موافقت وزیر دفاع ژاپن با ایجاد خط مستقیم ارتباطی با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت وزیر دفاع ژاپن با ایجاد خط مستقیم ارتباطی با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید