تور ارزان چین: چین با نیکاراگوئه معاهده همکاری های گسترده امضا کرد

به گزارش مجله تخصصی کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یک ماه پس از اینکه نیکاراگوئه به رسمیت شناختن دولت چین را از تایپه به پکن تغییر داد، دو کشور چندین توافقنامه کلیدی امضا کردند که زیربنای روابط سیاسی جدیدشان است.

تور ارزان چین: چین با نیکاراگوئه معاهده همکاری های گسترده امضا کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

تعدادی از معاهده ها روز دوشنبه به وسیله نمایندگان دو کشور در ماناگوا، مرکز نیکاراگوئه و پیش از تحلیف دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه برای چهارمین دوره ریاست جمهوری، امضا شد.

این اسناد شامل توافقنامه مشاوره سیاسی، معاهده همکاری و دیپلماسی دوجانبه، یادداشت تفاهم همکاری در چارچوب طرح یک کمربند و یک جاده و همکاری دریایی و لغو ویزا متقابل برای شهروندان چینی و نیکاراگوئه ای بود.

کائو جیان مینگ، نایب رئیس کمیته دائمی مجلس ملی خلق چین در این ارتباط گفت: ما برای تقویت روابط با کشورهای برادر اهمیت زیادی قائل هستیم. بنابراین، از تصمیم دولت اورتگا برای افزایش همکاری ها استقبال می کنیم.

اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه نیز اعلام نمود که کشورش از نزدیک دستاوردهای حزب کمونیست چین را در قرن گذشته از جمله ایجاد یک جامعه نسبتاً مرفه، ریشه کن کردن فقر مطلق، و برگزاری موفقیت آمیز ششمین جلسه عمومی نوزدهمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را دنبال می نماید.

ماه گذشته، دولت اورتگا بیشتر از واشنگتن دور شد و از سازمان کشورهای آمریکایی تحت سلطه ایالات متحده خارج شد و روابط خود را با تایوان کنار گذاشت.

در 1 ژانویه سال جاری نیز، چین سفارت نو خود را در ماناگوا افتتاح کرد و از نیکاراگوئه دعوت کرد تا در هرچه زودتر به طرح یک کمربند و جاده بپیوندد. این پروژه بزرگ زیرساختی به تأمین اقتصادی ساخت جاده ها، راه آهن ها، بنادر، بزرگراه ها و سایر خدمات شهری در کشورهای شریک چین در دنیا یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: majalepc.ir شناسه مطلب: 1866

به "تور ارزان چین: چین با نیکاراگوئه معاهده همکاری های گسترده امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: چین با نیکاراگوئه معاهده همکاری های گسترده امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید